04 February 2015

Brunch Keyfi - Ara Öğün

Merhaba Herkese,

Geçenlerde taşınma arifesinde evde acıkmıştım. Evde de 1-2 günlük ekmek vardı ve onu değerlendirmeye karar verdim. Nerede yediğimi hatırlamamakla beraber aklımda yumurtalı ekmek kalmıştı!




Evdeki ekmeği kenarına doğru eğimli bir şekilde kestim ki yüzeyi artsın. Evdeki yumurtaları da kırıp bir kaba koydum. O yumurtaları da hem karabiber hem tuzla baharatlandırdım. Bilirsiniz yumurtaya biraz tuz gerekmektedir ki yavan olmasın.





Yumurtaya batırdığım ekmeklerin üzerilerine parmaklarımla hafifçe baskı uyguladım ki yumurtayı içerilerine daha iyi çeksinler.



Tereyağı ya da zeytin yağı ile ısıttığınız tavanızın üzerinde bu ekmek dilimlerini iki taraflı pişirin.



Pişirdiğiniz ekmekleri daha sonra evdeki dolabınızda ne var ise onlarla servis edin. Ben farklı şeyler kullanarak farklı tatları denemek istedim.


  • Siyah zeytin (çekirdeğini çıkartıp julienne doğradım)
  • Tam yağlı beyaz peynir
  • Sürme krem peynir (çok tatsız kaldı tavsiye etmem)
  • Ev yapımı çilek reçeli (teyzemden, muhteşem tadı var)
  • Elma (julienne doğradım)
  • Havuç (julienne doğradım)
  • Salatalık (julienne doğradım)
  • Hellim peyniri (tuzlu olduğundan süper oldu)

Ben evde bunlar var diye bunları kullandım. Aslını isterseniz aklınıza ne gelirse onu kullanabilirsiniz.

Ben öğlen yemeğimi yemediğimden öğleden sonra saat 3 gibi bu dört dilimi çay eşliğinde yemek yerine yedim. Sizler bunu ara öğün olarak yiyecekseniz iki dilimden fazlasını önermem. 

Beyaz Peynir, Havuç, Salatalık


Hellim Peyniri ve Siyah Zeytin

Ben bu yaptığımı hem görsel olarak tatmin edici buldum hem de tat olarak. Çocuklarla da yapılabilinecek bir aktivite (üzerine ne istediğini seçip sebzelerle süsleyebilir) ya da ziyaretinize gelecek olanlara kolaylıkla hazırlanabilecek bir sunum.

Beyaz Peynir, Yeşil Elma ve Siyah Zeytin
Beyaz Peynir ve Çilek Reçeli

Hepinize şimdiden afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment