10 April 2016

Penne Ala Norma - Vejeteryan Makarna Yemeği

Yok böyle bir lezzet!!!!

Ya fazlasıyla açtım ya da gerçekten müthiş bir tarif :) Karar size kalmış.

Yazın ve kışın rahatlıkla yiyebileceğiniz vejeteryan bir yemek tarifi. Vegan bir tarif olarak da yapılabilinir eğer istenilirse. Zaten resim konuşuyor arkadaş ben daha ne diyeyim? :)





Makarna tercihi Penne olmalı tarife göre ama evde olmayınca en yakın olan alternatif itina ile değerlendirilir. Buna istinaden bende evde olan Tortiglioni tipi makarna kullandım. Kısacacı penne makarnasının biraz daha şişko ve düz kesilmiş hali. 

Gelelim bu güzel ve lezzetli mi lezzetli yemeğe. 

Makarnayı haşlama kısmına karışmıyorum :) Tek söyleyebileceğim bilgi şu yöndedir, makarna suyuna sadece tuz atmanız yeterlidir. sıvı yağ katmanıza gerek yoktur. 

Gerekli malzemeler;
  • Patlıcan (kişi sayısına göre değişir, ben iki kişi için 1 adet büyük ve şişko bir patlıcan kullandım)
  • Domates sosu (kendiniz 2-3 orta/büyük boy domatesi soyup blenderdan geçirebilirsiniz, benim dondurucuda hazır vardı)
  • 1 adet orta boy soğan (büyük de olabilir)
  • 2-3 adet büyükçe diş sarımsak (ben evdeki taze sarımsağı kullandım)
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • Ricotta peyniri (ben Dost marka süzme peynir kullandım)
  • Parmesan peyniri
  • Fesleğen
  • Sosu sulandırmak için 1-2 kepçe makarna suyu
Öncelikle makarnanın suyunu kaynamak için ocağa koyun. 

Peşine de hemen patlıcanı küp küp kesmeye başlayın. Ortalama küp şeker boyutları yeterli olacaktır. Ben tarife uyup kabuğunu hiç soymadan doğradım ama bence pijama gibi kabuklarını soyduktan sonra doğramak daha güzel olurdu. Sebebi ise arada kabuğundan ayrılan patlıcan kabuklarından dolayı onlar biraz sertleşip ağzınızda hisseder kıvamda oluyor. 


Doğradığınız patlıcanların üstüne bolca tuz döküyorsunuz ve suyunu çıkartmaları için kenara alıyorsunuz. Bu sayede patlıcan o hafif acı tadını da beraberinde salacaktır.




Patlıcanlar suyunu salmaya bırakıldıktan sonra soğanları keyfinize göre doğrayın. Ben bu tarz soslarda hafif iri olmasını seviyorum. Sarımsakları kimisi daire daire ağıza gelmesini severken ben püre ya da minik minik doğruyorum. Bu sefer evde taze sarmsak olduğu için yemeğimde onu kullandım. Açık söylemek gerekirse tadı diş sarımsak kadar hissedilmedi ama ondan daha çok yeşil yapraklarının rengi ben rahatsız etti. Çok cinsim değil mi? :)



Yemek tarifine uygun olarak zeytin yağında tuz ile beraber soğan ve sarımsağı terletiyoruz. 



Peşine kolayca karışsın diye domates salçasını ekliyoruz. 



Domates sosunu kıvam versin ve lezzet versin diye yemeğe ekliyoruz :)





Karıştıkça ve kaynadıkça sosun kıvamı artacaktır. Bunu sulandırmak için makarnanızı kaynattığınız sudan 1-2 kepçe su ekleyin ve o şekilde karıştırmaya devam edin. Altını kıstığınız sosu yavaş yavaş kaynatın.



Tavanızın altını iyice yakın ve zeytin yağını dökerek patlıcanları kızartmaya hazırlanın :) Suyunu salan patlıcanları çeşme suyunun altından geçirip daha sonra kağıt havlu ile iyice kurulayın. 








Yağda kızarttığınız patlıcanların fazla olan yağını emmesi için tabağa aktarırken altına peçete koymayı unutmayın. Nereden kısarsak oradan kar ederiz :)



Patatesler kızarınca domates sosuna son dokunuşları yapalım. 

Ben fazlaca domates sosu yaptığım için iki kişilik kadarını ayırdım ve minik bir tencereye aktardım. Göz kararı sosun içerisine süzme peyniri ekledim. Burada önemli olan şey peynirin sosun içinde eriyecek kıvama gelmesi. 

Üzerine kızarttığınız patlıcanların yarısını yine bu sosun içine ekliyorsunuz.

Fesleğeni de ocaktan almaya yakınken ince ince kesip sosa karıştırıyorsunuz. Bunun sebebi ile fesleğenlerin fazla ölmeden canlılığını koruyarak yemeğe dahil olması. 



Hazır olan sos ile aslında keyfinize bağlı olarak ister makarnanın üzerine dökün, isterseniz makarna ile karıştırın. Ben her ikisini de yaptım. Çoğunluğunu makarna ile karıştırdım ama tabakta da yoğun bir renk olması adına bir kaç kaşıklık sosu da daha sonra ekledim. 

Kalan patlıcanları da yine bu sosun üzerine ekliyoruz. 

Sıcak olan bu yemeğin üzerine de parmesan peynirizi son dokunuş olarak bırakıyor ve sanat eseriniz ile baş başa kalıyorsunuz.





Ben makarnayı haşlarken biraz abartıp porsiyonu fazla tutmuşum siz kendiniz nasıl istiyorsanız öyle ayarlayın :)

Eşim kırmızı et içermeyen bu yemeğe bayıldı. Ona vejeteryan yemek sevdirmek çok zordur. Eğer bu yemekte illa bir et olsun diyorsanız ama yararlı olsun istiyorsanız, en küçük parmağınızın genişliğinde istiridye mantarını kesip kızartabilirsiniz. Etten hiç bir farkı olmayacaktır. 

Mutlaka bu tarifi yapın ve siz de deneyin. Hiç bir şekilde pişmanlık yaşamayacaksınız :)

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment