13 February 2015

Evde Soslu/Marine Edilmiş Izgara Tavuk

Merhabalar,

Biliyorsunuz haftanın bir gününü farklı bir yemek ya da tatlı yapma günüm. Böylelikle hem rutinden çıkmış oluyorsunuz hem de kafanızı yaratıcı olmaya zorluyorsunuz.

Bu sefer sizi uğraştırmayan, hatta bir gün önceden yapabileceğiniz bir yemek tarifi vereceğim. Evinizde ızgara tavuk yapacaksınız ama güzel bir sosla marine ederek yapacaksınız bu ızgarayı.




Ana malzememiz olan tavuğu çözdürdüğünüz tavuk göğsünü başparmağınız boyutlarında kesip aynı poşetin içine atın. Eğer tavuk kendi suyunu torba içine saldıysa onu atmayı unutmayın ;)







Torbadaki tavukları maine etmeye geldi sıra. Ben kullandığım malzemeleri sıralıyorum ama siz tabi ki istediklerinizi ekleyebilirsiniz. Bunu bir gün önceden yaparsanız tavuğunuzun tadı muhteşem olacaktı ve iyice yumuşayacaktır. Ama bir saat öncesi bile yeterlidir aslında. Karışımı hazırlayınca buzdolabının içine koymanız yeterli olacaktır.




Sosumda kullandığım malzemeler;

  • Acılı zeytinyağı
  • Hardal (en önemli içerik)
  • Tuz
  • Karabiberum
  • Bir tatlı kaşığı limon suyu
  • Kişniş
  • Zerdeçal
  • Zencefil
  • Limonlu kekik
  • Pulbiber
  • Curry
  • Karanfil tozu (kullanmadım ama muhteşem olurdu)

Herşeyi poşetin içine istediğim miktarda ekledim ve başladım karıştırmaya. Torbanın içinde o şekilde, buzdolabında durmak koşulu ile beklettim.



Yemeği pişirmeden önce tavuk göğüslerini tahta şişlere geçirdim. Eğer bu tavuğu gerçek ızgarada pişirecekseniz çubukları yaklaşık 15dk kadar suda bekletip kullanın. Bu şekilde yanmasına engel olacaksınız.











Evinizdeki ızgara tavanızın üzerine dizdiğiniz tavukları pişirdikten sonra istediğiniz gibi servis edebilirsiniz. Tavuğun rengi hardal rengi olduğu için altına bir adet marul yaprağı koyup kontrast bir renk koyarak tavuğun kendisini göstermesini sağlamış oldum. Pilava süs veren bir kap ile de yanına pilavımı koydum ve servis ettim. Hatta bu pilavın üzerine de yeşillik olarak maydanoz, dereotu ya da nane koyarak da çok güzel renklendirebilirsiniz.



Evinizde mutlaka bu yemeği kendi ağız tadınız ile yapmanızı tavsiye ediyorum. Burada önemli olan dediğim gibi hardalın kendisi. 

Bu yemeğin pratik olması misafir gelmeden bir gün önceden hazırlanabilecek olması. Diyet yapanlar için de bu tavukları salata ile rahatlıkla yiyebilecek olmaları.

Hepinize afiyet olsun! :) 

No comments:

Post a Comment