02 February 2015

Pavlova - Avustralya Tatlısı

Merhabalar,

Uzun zamandır sizlere bir şey yollayamadığımız siz de fark etmişsinizdir. Sebebini de Facebook sayfamda yazmıştım. 

Bu yazımda sizlerle Avustralya'ya ait güzel ve hafif bir lezzet paylaşacağım.



Öncelikle hiç bir şey yazmadan resimlerimden dolayı özür dileyerek yazıya başlayayım. Bu çekimler misafire hazırlanırken çekildi ve son derece acele bir haldeyken çekildi. O sebeple arkadaki ocak ve baharatları siz görmezden gelin :D 

Pavlova denen tatlı aslında yazlık bir tatlıdır. Yaz aylarında yenir ve üzerinde taze meyveler konur. Ama bunu kışın yapmanız yasak diye kimse bir şey demiyor :) Kış meyveleri ile de çok güzel olacağına eminim. 

Pavlova aslında yumurta akı ve şekerden oluşuyor. Yapılışı da aslında daha önceden paylaştığım Mereng Tatlısı ile aynıdır. Linke tıklarsanız sizi o tatlıya da götürecektir.

Pavlova yapımı için 6 adet yumurta akı ve 300gr şeker gerekli. 

Bu ölçülerde aslında 2 kat pavlova tabanı çıkmaktadır ama ben bir büyük ve kalın taban yapmayı tercih ettim. Kısacası bu onuda kafanıza göre takılabilirsiniz. Şekerin miktarını da artırmak ya da azalmak tamamen elinizde.

Yumurta aklarını mikser ile çırpmaya başlayın. Yumurtanız kabarmaya başladığında içine şekeri azar azar, bir kaç seferde ekleyerek çırpmaya devam edin. Bu çırpma işlemi yaklaşık 8-10 dk kadar sürecektir. Bu sebeple sabırlı olmakta fayda var. Şeker bu köpüklerin parlak olmasını sağlamakla beraber daha kalıcı olmasına yardımcı olacaktır. 





Oluşan köpüğe dikkat etmenizi tavsiye edeceğim. Burada iki önemli nokta bulunmaktadır;

  1. Çok fazla çırpıp köpüğün ayrışmasına sebebiyet vermeyin
  2. Köpüğe arada sırada parmağınızın ucunu bandırıp iki parmağınızın arasında elleyin. Eğer elinize şeker gelmiyorsa karışımınız olmuştur. Eğer pütür pütür şeker geliyorsa o zaman biraz daha karıştırmanız gerekecektir. Şekerin rahat erimesi için önce blenderdan geçirmenizi tavsiye ediyorum.
Karışım hazır olduğunda tepsinize uygun olan yağlı kağıt üzerine yapmak istediğiniz boyuttaki pavlovayı çizin. Burada bir tabak ya da kek kalıbından yardım alabilirsiniz. Benim aceleden yapmadığım ama yapmakta mutlaka faydasını gördüğüm öneriyi de sizinle paylaşacağım. Sunum yapmayı planladığınız kabı koyup ona uygun olarak çemberinizi çizin. Ben iki resimde de size ince çizgilerimi aşağıdaki resimle gösteriyorum. 





Çizdiğiniz yağlı kağıdı daha sonra tersine çevirin. Tatlınıza mürekkep bulaşsın istemezsiniz.













Dediğim gibi ben acele ile bu tatlıyı yaptığımdan tatlımı çizgilerine kadar doldurdum. AMAN siz siz olun ve 2 parmak içinden şekillendirip bırakın. Yani çizgiye kadar yaymayın pavlovanızı. Bir de üzerine çeşitli krema ve meyveler koyacağımızdan orasını mümkün olduğu kadar çukur bir şekilde yapın.

Ben dediğim gibi büyük ve kalın pavlova yaptım ama siz isterseniz normal bir pasta gibi iki ya da üç katlı olacak şekilde yapabilirsiniz.

Kağıda yaydığınız pavlovayı daha sonra önden ısıtmış olduğunuz 150 derecelik fırında 1 saat kadar FANSIZ bir şekilde pişiriyorsunuz.

Şimdi size çok ama çok önemli bir bilgi yazıyorum. 1 saat kadar pişen pavlovayı SAKIN ama SAKIN fırından çıkartmayın. Soğuması özel bir şekilde olmalı. Bu da pişmesi biten pavlovanın kapağının açık bir şekilde oda sıcaklığına inmesi demek. Yani ne zaman ki fırın çalışmadığı sıcaklığa inerse, o zaman bu tatlıyı çıkartabilirsiniz anlamına geliyor. 

Bu soğuma sisteminin nemi tatlının çökmemesi için çok önemli. Bakmayın benim ki de istediğim kadar duramadı (peşine fırında patates yapacaktım) ama yine de rahat 45dk beklettim. Ki o bile azdı. Bu sebeple bu tatlıyı yapacaksanız misafiriniz gelmeden 2-3 saat kadar önceden yapmaya özen gösterin. 



Dikkat edin buradaki yüksekliğe. Bir de diğer resimdeki yüksekliğe bakın. 



Burada üstü sönük bir şekilde duruyor. Fena halde değil ama yine de orjinali gibi değil. 





Akını kullandığımız yumurtaların da sarısını kullanma vakti geldi. Normal şartlar altında bu tatlıda bildiğimiz paket krema kullanılıyor. Ama ben krema sevmem ve bu tatlı için çok yavan bir tat olurdu. Ben de bu sebeple daha nceden yapıp beğendiğim ve aslında ekler içi olan kremamı yapmaya karar verdim. Çok da doğru bir karar vermişim. Hem sarıları kullanmış oldum hem de bu tatlıya çok yakıştı. Misafirlerimin tamamı tatlımın tarifini istedi :)





Krema tarifim;
  1. 450ml süt. 2,5 su bardağı süt. (dolu dolu iki bardak da olur)
  2. 4 adet yumurta sarısı
  3. 1 adet çubuk vanilyanın içi/çekirdekleri. Siz paket vanilya kullanacaksanız bence iki poşet kullanın ki baskın bir vanilya tadı olsun. (Hatta belki 3 paket)
  4. 1/4 su bardağı kadar mısır nişastası
  5. 1/4 su bardağı kadar şeker
  6. Bir çimdik tuz
Bütün bu malzemeleri soğukken iyice karıştırıyorsunuz. Karıştıktan sonra küçük ocağınızda pişirmeye başlıyorsunuz. 

Bu karışımın kıvam alması önemli. Hem meyveleri tutacağından hem de pavlovaya yapışabilmesi açısından. Bu karışımın katılaşması 3-5 dk içinde olacaktır. Bu sebeple başından ayrılmadan, düzenli olarak karıştırın. İki dakka gzünüzü ayırmaya gelmez.





Katılaşan kremanızı soğutmak amaçlı bir kaba alın ve üzerinin tamamına değecek şekilde streç film ile kapatın ve buzdolabınıza koyun. Burada bu streç filmini koymamızın sebebi kremanın üzerinde kabuk oluşumunu önlemek. Eğer dışı kabuklaşırsa daha sonra yediğinizde ağzınıza da gelecektir.





Soğuyan pavlova ile kremanın birlemesi aşağıdaki gibi oldu. Soğuyan krema biraz kalıp gibi olacaktır. Siz onu sürmeden önce karıştırın ve daha şekillenebilir kıvama ulaştırın.



Yazdan dondurucuya koyduğum çilek ve kayısılar ile tatlımı süsledim. Üzerine gündüzden ayıkladığım narları da süsleme amaçlı koydum. Sizin vakiniz yoksa bir gün öncesinden de narı ayıklayabilirsiniz.






Bu tatlıyı siz mevsim meyveleri ile de süsleyebilirsiniz. Mesela ananas, portakal, mandalina, kivi, elma gibi meyveler de kendilerini gösterecektir. Önemli olan burada meyvelerin tat uyumu olacaktır. 



Tatlınızın içini ne yazık ki her zaman olduğu gibi çekmeyi unuttum. Tatlının dışı ağızda eriyip kaybolan bir kabuk ama içi tam anlamıyla erimiş marshmallow kıvamında olacaktır. Yani çıtır dış ama mükemmel yumuşaklıkta bir iç olacaktır. Hatta içine krema mı koydum diye soruldu. 

Size tavsiyem bu tatlıyı sunmadan hemen önce birleştirmeniz olacaktır. Bu şekilde hem tatlı çıtırlığını koruyacaktır, hem de meyveler de düzenli bir şekilde yerli yerinde kalacaktır. Birleştirmesi 5dk bile sürmüyor. Eğer benim gibi dondurucu meyveler kullanacaksanız onları 10-15 dk kadar önceden çıkartırsanız yemesi daha kolay olacaktır. Ama tavsiyem her zaman için taze meyve kullanmanızdır.

Umarım sizlerin farklı bir tat denemenize vesile olurum. Bu tatlıyı böyle uzun uzun anlattığıma bakmayın, toplamda yapması HER ŞEY DAHİL 30 dk kadar sürmüştür. Zaman alan asıl kısım pişimi ve soğuması.

Hepinize afiyet olsun. Yapmaktan lütfen çekinmeyin. Benim sizlere işin tekniğini anlatmamdan da korkmayın lütfen. Resimlerinizi Facebook sayfasına ya da Instagramdan beni etiketleyerek paylaşmanızı bekliyorum. 

PS: Tatlıyı tatlandırıcı ile yaparak diyet hale dönüştürebilirsiniz ;)

No comments:

Post a Comment