10 December 2016

Bebekle/Çocukla Umre Ziyareti - Bölüm 1 Genel Bebek Hazırlığı

Herkese Merhaba!

Facebook sayfamda da belirttiğim gibi Aralık ayının ilk iki haftasında ailecek Umre ziyareti gerçekleştirdik.

Yolculuğumuz netleşip belli olunca hemen bizim minik için başladım araştırmalara. Umre zamanı 6 aylık olacaktı Nisa. "Ne gerekir?", "Ne kadar gerekir?" soruları iki adet soru da olsa içerikleri derya deniz.

Sizlere genel hatları ile kısaca umrenin kendisi anlatacağım ama daha çok çocukla nasıl umre yaptık onu anlatacağım inşallah. Ama bu yazımda yaptığımız hazırlıkları anlatacağım.


Sıcaklarda açılmak üzere kapalı duran şemsiyeler - Medineyi Münvvere

Öncellikle 1 yıl geçerliliği olan pasaportunuz olmalı ve tur şirketi aracılığı ile vizenize başvurmalısınız. 2016 yılı için 150 USD gibi bir masrafı var vizenizin.

Burada size önemli bir ipucu vereceğim. Pasaport başvurularınız için 25 yaşına kadar okuduğunuz okuldan ÖĞRENCİ BELGESİ almanız durumunda pasaportun harç bedelini ödemeyip sadece defter masrafını ödersiniz. Ortalama 70tl olan bir masraf. Küçük çocuklarda ilkokuldan başlıyor geçerliliği.

Şimdi size sırasıyla gereklilikleri ve aklınıza gelebilecek diğer malzemeleri yazacağım ve neden gerekli ya da gereksiz yazacağım;

- Bebek arabası; Öncelikle bebeğinizi ne Medineyi Münevvere ne de Kabe'de araba ile sokamayacaksınız. Kabe'de bir iki kişi gördüm ama inanın nasıl soktular bilemiyorum. Bebek arabası ile tavaf edenleri de gördüm ama o da bence fazlaca tehlikeliydi. Girişte bebek arabalarını bıraktırıyorlar ve çıkışta arabanızı bulabilirseniz şanslısınız :)

- Sling/Kanguru; Bebeğinizi en rahat şekilde sling ile taşıyorsunuz. Etrafta kanguru ile de taşıyanlar gördüm ama açıkcası bence kanguru için fazla sıcak olduğunu düşündüm ve bizim kız kanguruyu pek sevmediğinden sling tercihim oldu. 

- Pişik Kremi/Pudra; Bebeğiniz yediklerinden ziyade sıcaktan pişik olabiliyor. O sebeple tercihinize uygun bir pişik kremi ya da pudra almanızı tavsiye ederim.

- Uzun kollu pamuklu ince body; Belki neden uzun kollu diye aranızda düşünenler vardır ama inanın başka bir şey giydiremiyorsunuz bebeğinize. Dışarıdaki güneşten bebeğinizi koruduğu kadar içerideki klimalardan da koruyor bebeğinizi. Ben LC Waikiki internet sayfasından uygun fiyata ayına olan body almıştım set olarak. Tavsiye ederim.

- Atlet; Body içine atlet giydirdim ben ter çeksin diye. Anne ile bebek orada olduğunuz süre boyunca bir nevi yapışık yaşadığından dolayı mutlaka ter çeken bir çözüm bulmanız gerekiyor. İsteyen mendil de sokabilir :) Ben atletleri Ebebek'ten almıştım ve memnun kaldım. 

- Havlu/Şampuan; Çocuğunuzun cildi tahriş olmasın diye bildiğiniz havlu ve şampuan kullanmanız herkes için daha kolay olacaktır.

- Ateş Ölçer/Ateş düşürücü; Ziyaretimizde 20 kişilik grubumuzun tamamı hastalandı. Nisa kız da son gün burun akması ve tıkanıklığı ile aramıza katıldı. İlerleyen zamanda öksürüğe döndü. Ateşi çıktığı için ateş ölçer ile ara ara  ölçtük ve klasik İLAÇSIZ yöntemlerle ateşini düşürdük. Ateş düşürücü kullanmadık ama yanımızda olması bizi rahatlattı. 

- Sinek ilacı bilekliği; Ben almadım ama orada çok sinek olduğunu okumuştum. Belki de biz 1-15 Aralık tarihleri arasında orada olduğumuz için çok değildi ama tek tük sivrisinek gördüm. Çocuğunuzu onlara karşı korumak isterseniz bitkisel sinek kovucu bileklik alabilirsiniz.

- Şapka; Çocuğunuza hem dışarıda hem içeride şapka takmanızı tavsiye ederim. Hem güneş hem klimadan korur.

- Yiyecek; Çocuğunuz ek gıdaya başladı ise yanınıza yolculukta ya da camide ibadet ederken verebilmeniz adına kavanoz ya da toz ek gıdaları yanınıza almanızı tavsiye ederim.

- Çocuk güvenlik kemeri; Çocuğunuzun yaşı yürümeye müsait ama laf dinlemeyecek yaşta ise (1-3 yaş arası) mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim. Namaz kılarken çocuğunuz alıp başını gidemesin diye tutma yerini ayak bileğine geçirenler gördüm. Kalabalıkta tavaf ederken çocuğunuz kaybolmasın diye de çok önemli. 

No comments:

Post a Comment