29 November 2016

Çamaşır Makinesinde Unutulan Bebek Bezi!

Makinenizden çocuk bezi çıkarsa ne yaparsınız? Tabi ki PANİK vücudu ele geçirir!!! 


Geçen haftalarda makinede çarşafları yıkayayım dedim, Yatmadan asacaktım ki baktım ufak ufak beyaz parçalar var. Peçete falan mı kaldı acaba dedim ve çarşafı çektikçe beyaz parçalar artmaya başladı. Hatta yerler kar yağmış gibi beyaza bulandı. 

Çarşafları çektikçe bendeki sinir kat sayısı artmaya başladı "Neymiş bu arkadaş böyle?" diye kendimle konuşmaya bile başladım :) Artık çarşafları açmıyorum bile daha beter olmasın diye. Her şey çıkınca makinenin içinde iki adet (evet bir tane değil İKİ tane) bez gördüm. Beynim hata verdi :)

Ben benim kızın altını yatağımızın üzerinde değiştiriyorum ve çarşaf toplanırken içinde iki adet bez kalmış. Temizliğe yardıma gelen abla fark etmedi herhalde çarşafı toplarken. Ama bende panik yükselmeye başladı. 
- Ya makineyi bozduysam?
- Ya içine beyaz silikonlar kaçtıysa?
- Çarşaflar temizlendi mi? (bezlerde ne tarz bir festival yaşanmıştı anımsamak imkansız)
- Yıkadıkca makinenin içinden çıkacak mı bu silikon toplar? Daha sonra uğraştırır mı beni?
- "Koca kişisine ne diyeceğim?" Diye düşünürken o da kendini gösterdi ve benim panik iki katına çıktı. Bir de onla durumu değerlendirdik. Ertesi güne kadar ellememe kararını verdim ben. 

İnternette hemen araştırmaya başladım ve gönlümü rahatlatacak bilgilere ulaştım. Hatta bebek bezinin yurtdışındaki sayfasında bu konu ile alakalı olarak da bilgi paylaşılmış.

MAKİNEM BOZULMAYACAKMIŞ!!! İçimden bir rahatlama ve kutlama dansı yaptım :D

Yapılması gerekenler aynen şu şekilde;

  1. Bezleri makineden çıkar ve içini olabildiğince temizle. 
  2. Mümkünse içini süpürge ile süpür ve deliklerde kalmış olabilecek silikonları al.
  3. Makineyi boş olarak en kısa programda yıka.
  4. Ve makinen yeniden kullanıma hazır!
Ama ömrümden ömür gitti desem yalan olmaz. Aklımdan geçenler aynen şu şekildeydi:
"Kim yaptı bunu?"
"Ben mi yaptım?"
"Nasıl çarşafın içinde bezi unutabilirim?"
"Makine bozuldu mu?"
"Kim şimdi yeni makine almak ile uğraşacak? Kaç para oldu ki bunlar?"
"Ohhooo gelmesi kaç gün alır ben o arada kızın giysilerini nasıl yıkayacağım?"

Bu şekilde devam etti ama sonunda rahatladım ve yapmam gerekenleri sırası ile yapınca makinem sorunsuz şekilde çalıştı. 

Çamaşırları pencereden silkeledikten sonra tekrar yıkadım ve yıkandığını görünce yine içimden bir başarı ve mutluluk dansı yaptım :)

Siz siz olun bebek bezini makinenizde yıkamayın. Gerek yok yani :)

Haydi kolay gele...

4 comments:

  1. Güzel bilgi hayatımı kurtardı an itibariyle, çok teşekkür ederim 😊

    ReplyDelete
  2. aynı şey benim de başıma geldi bugün ve yazınız bana çok yardımcı oldu teşekkürler

    ReplyDelete
  3. İcimm rahatladı ya

    ReplyDelete
  4. Cikmiyo bu beyaz şeyler ya

    ReplyDelete