06 January 2017

Bütün Kuzu Pirzola

Merhabalar,

Bayadır yazamıyorum sizlere ama geçende bahsettiğim pirzola tarifi için aranızdayım :) Affedin beni bu denli aralar veriyorum diye.

Aşağıdakit arifi ben pirzolanın tamamı için paylaştım ama 3-4 dilimlik "bütün" pirzola için de aynı geçerliliğe sahiptir. Yani illa pirzolanın tamamını almak zorunda değilsiniz.
Resimde pirzolanın yanı sıra köfte ve bonfile de vardı. Misafirler gelmişti :)
Genellikle bu tarz yemekler çok zor sanılır ama aslında çok çok basit. şimdi resimlerle size basamak basamak anlatacağım yapılacakları.

Ben bu pirzolayı elletirmedim kasaba, sizler daha kısa kemikle aynı şeyi yapabilirsiniz. Hatta kemiklerin arasını da aldırtabilirsiniz AMA SAKIN PİRZOLAYI PARÇALATMAYIN.
Bütün pirzola
Benim aldığım pirzolanın sırtında bir parça et vardı ve ben onu almak istedim. Bu tamamen kişisel bir seçimdi ve almasaydım bu et kemiğinde kalacaktı ve biz onu her türlü yiyecektik. 


Ben pirzolamı keserken et bıçağı kullandım (bıçak manyaklığım vardır benim ❤) ve yapmanız gereken aslında çok basit. Kemiğe dayadığın bıçak ile o parçayı kemikten ayırmak.


O parçayı kısa ve ince parçalara kestim ki daha sonra pizza yaptığımda üstüne koyup afiyetle yiyeyim.


Benim yemek konusunda kontrol deliliğim vardır. Ama bu sadece kendi evimde yiyeceğim yemekler için geçerlidir. Bir şeyi canım çekiyorsa onu tam da istediğim gibi yemeliyim. Kemiklerin arasını da ben kendim temizledim bu sebeple. Çünkü kasap yarım yamalak yapmış ise ben yine uğraşacaktım ondan dolayı en iyisi benim yapmamdı, kafam rahat olurdu :)



Pirzolayı lezzetlendirmek amaçlı marine etmek çok önemli. Mümkünse 1 gün önceden (en kötü 1 saat önceden) istediğiniz baharatları zeytinyağı ya da tereyağı ile ete masaj yaparak sürün. Ben o gün basit tuttum ve nane, kekik, pulbiber, tuz ve karabiber kullandım. (Yılbaşı için hardal ve karabiber karışımı yapıp marine ettim, kemiklerin arasındaki ya da üstündeki eti almadım) 


Pirzolayı her ete yaptığımız gibi mühürleme işlemi yapıyoruz. Yani çok yüksek ateşte tutup en dış kısmını mühürlüyorsun ki etin kendi suyu içinde kalıyor ve etin yumuşaklığını korumaya yardımcı oluyor. Eğer kemiğin sırt kısmında yağ tabakası var ise o kısmı biraz daha uzun tutun mühürlerken ya da kesio atın. Keyfiniz nasıl isterse :)



Döküm tava kullanırken sapına tuz döküyorum ki eldiven ya da havlu kullanmayı unutmayayım.
İş kazasını engellemeye çalışıyorum kısacası. 


Mühürlediğiniz pirzolayı fırına 180 derecede 10dk pişiriyorsunuz. Fırından çıktığında pirzolayı hemen kesmeyin. 5 dk kadar bekleyin ki kendine gelsin. Soğuduğunu düşünürseniz kapattığınız fırında 1 dk kadar bekletip o şekilde kesmeye başlayabilirsiniz.

Pirzolayı kestiğinizde içinin pembe olduğunu göreceksiniz. Bu etin PİŞMİŞ olup, ateş görmemesinden kaynaklı PEMBE olduğunu unutmamanızı rica edeceğim. Sizin için görsel olarak zorsa gözünüzü kapatıp ilk ısırığı almanız konusunda ısrarcı olacağım. O etin pamuk gibi yumuşaklığını hissedip, ağzında dağıldığını görünce rengini falan umursamayacağınıza emin olabilirsiniz. Hatta ve hatta hayatınızda yediğiniz en lezzetli et bile olabilir :)

No comments:

Post a Comment