12 May 2014

Vejeteryan Domatesli Makarna Sosu

Yemek yemeyi seven herkese Merhaba!

Bugün de sizinle dün tamamen kafamdan attığım ama tadı şahane olan bir tarif paylaşacağım. Normalde taze domates yemeyen ben pişmişini çok severim. Arada da bu şekilde canım domatesli makarna sosu çeker. Buyurun neler yapmışım bakalım... 

Son 2-3 aydır eşimle yediklerimize dikkat ettiğimizden dolayı artık ne yazık ki istediğim sıklıkla makarna yiyemez oldum. Yoksa hayatımdan patates ve pilavı çıkartın ama makarnama dokunmayın modundayımdır. 

Aşağıda paylaşacağım tarifin kalorisi az olduğundan dolayı makarnayı kaçamak olarak rahatlıkla yiyebileceğiniz bir tarif olacaktır. 

Malzemelerimiz çok basit ve her yerden tedarik edebileceğiniz şekilde.



  • 4-5 diş büyük boy sarımsak 
  • Cherry domatesler (bendeki bu kutuda satıldı ama kaç gram olduğuna hiç bakmamışım.) [Yemek normal domatesle de yapılabilir, cherry olan domatesler göze hitap etsin diye aldım] 
  • 8-10 adet siyah zeytin (çekirdeği çıkartılmış olacak)
  • 1 tatlı kaşığı kadar tereyağ
  • Göz kararı maydanoz ve nane
  • 1 adet közlenmiş patlıcan
  • Tuz ve karabiber
  • Arzuya göre makarna çeşidi
Ben bu yemeğe kalın kesme makarna kullandım ama spagetti de çok yakışacaktır.



Makarnanın suyunu haşlarken bir yandan da ocakta bir adet orta boy patlıcanımı ateşin üzerinde közledim. Açıkcası fazlaca közlemeye gerek yok, yumuşaması kafi. Ama tabi ki ne denli közlüyse o denli lezzetli olacaktır. 


Yemeği yapmak da inanılmaz basit ve zamanı makarnanın pişmesi ile aynı zamanda olup bitecektir. Tarifim 2 kişiliktir;
  1. Tereyağını tavaya atıyorsunuz ve sarımsakları ister eziciden geçiriyorsunuz, isterseniz minik minik kesiyorsunuz ve yağın üzerine ekliyorsunuz.
  2. Karışımı tuz ve karabiber ile baharatlıyorsunuz. 
  3. Ben üzerine acılı zeytin yağından biraz döktüm ama siz isterseniz acı da kullanabilirsiniz.
  4. Domatesleri ortadan ikiye bölüyorsunuz ve yarısını sıcak tavanızda pişiriyorsunuz.
  5. Yumuşayan domatesleri de patates ezicisi ile eziyorsunuz. Tavaya zarar vermemeye özen gösterin!
  6. İçini aldığınız közlenmiş patlıcanı bıçağınızla iyice parçaladıktan sonra sosun içine atıyorsunuz. 
  7. Zeytinleri de bıçağınız ile ufaladıktan sonra karışıma ekliyorsunuz.
  8. Maydanoz ve naneleri de yemeğe ekliyorsunuz. Var ise fesleğen de çok yakışacaktır.
  9. Kıvamlı olsun diye makarnayı pişirdiğiniz sudan sosa biraz ilave ediyorsunuz. Önemli olan içindeki malzemeleri hem haşlamak hem de sosa kıvam vermek.  
  10. Karışımınız piştiğinde ise geride bıraktığınız domatesleri ortasından kesip sosa ekliyorsunuz. 
  11. Pişen makarna ve sosu da aynı tencere/tava içerisinde karıştırıyor ve tabaklara servis ediyorsunuz.
  12. Parmesan var ise yemeğin üzerine de ince şekilde onu rendeliyorsunuz.
Şayet becerebilmiş isem de aşağıdaki videoda da kısa kısa görüntüler ile yapılışını gösterdim. Eğer olmamış ile Google+ da profilimde de paylaştım, videoya oradan da bakabilirsiniz.


Yemeğin bitmiş hali de bu şekilde görünüyor. 




Yemek inanılmaz lezzetliydi... Ben de sizin bu tarifi denemenizi istiyorum. Yaptığınız tariflerin fotoğraflarını da lütfen Mutluluk Kaynağı Facebook Sayfasında benimle paylaşın. Belki de bir tarifi siz biraz değiştirmişsinizdir, farklı yapmışsınızdır. Herkes birbirine farklı bir şeyler göstermiş olur paylaşımlarınız ile. 

Herkese afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment