24 February 2016

Yalancı Tavuk Göğsü

Merhabalar,

Bayadır tatlı yazmadım size. Artık benim pek tatlı sever biri olmadığımı biliyorsunuzdur. Ama çok sevdiğim bir tatlı vardır. Kendi yaptığım yalancı tavuk göğsü tatlım :)


Size sade halini gösteriyorum resim olarak. Üstünü tamamen zevkinize uygun olarak istediğiniz şekilde doldurup afiyetle yiyebilirsiniz;
  1. Fıstık tozu
  2. Fındık kırıntıları
  3. Tarçın
  4. Çilek sosu (ister hazır ister yazdan kalma dondurucudaki meyvelerinizle)
  5. Lemon Curd 
  6. Çikolata
Liste uzar da gide :) Ben size benim bu tatlıyı nasıl yaptığımı anlatayım. Herkes benim yaptığım tatlıyı nedense farklı buluyor. Belki de sıralamasından dolayı farklı bir tat çıkıyor ortaya. 

Malzeme listesi;
  • 1 su bardağı toz şeker (benim ağız tadıma uygun olan daha az şekerli)
  • 1 su bardağı tepeleme un
  • 2 paket vanilin (mümkünse vanilya çubuğu)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 litre süt


Gelelim tatlıyı hazırlamaya :)
  1. Ben minik tenceremi küçük ateşte tam gaz koyup yağımı eritiyorum. (tam gaz ibaresine dikkat hahah)
  2. Üzerine önce şeker ve vanilin ya da vanilyayı koyuyorum ki tadı yağa geçsin ve diğer malzemelerle de iyice karışsın.
  3. Sütümü döküp tencerenin altını kısıyorum.
  4. Unumu eleyerek parça parça katıyorum. Eleyerek katarsanız daha güzel "sakız gibi" bir kıvamı oluyor. Ne zaman unun iyice karıştığına emin olursam ve pütürsüz bir şekilde karıştığını görürsem tencerenin altını açıyorum. 
  5. Kıvamı istediğim yoğunluğa ulaşıncaya kadar karıştırarak sabırla bekliyorum.
Biz eşimle yoğun kıvam severiz. Çorbada da, tatlıda da, sahlepte de.... Tencere içindeki tatlı kıvamım çırpıcının üzerinden kıvamlı bir şekilde akıyor olduğunda hazırım demek oluyor. Sonuçta bardağa aktardığınızda ve soğuduğunda daha da kıvam alacak.


Sunumunuzu istediğini çeşit bardak ve tabaklarda yapabilirsiniz. İster sunum tabaklarında, ister eski geniş ağızlı mumluklarda (aşağıdaki çiçekli olan IKEA'dan mumluktu), ister orta boy kupa bardaklarında.... Kısacası KEYFİNİZ bilir :) 

Ben zamanında tatlıyı borcama döker, üzerini soslar ya da tarçınla kaplardım. Kare kare keser o şekilde servis ederdim. İçinden direk olarak yediğim de çok olmuştur (çaktırmayın).Misafire götürüyorsanız borcam ile taşımak daha kolay olur :)


Bir de benim versiyonumu deneyin bakalım farklı mı olacak? :)

Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment