26 June 2014

Pesto Soslu Makarna

Merhaba Yemek Severler!

Sizlere yapması inanılmaz basit ve lezzetli bir pesto sosu tarifi vereceğim. Makarnanız kaynarken bu sosu yapar yanına salatanızı bile yaparsınız. O kadar pratik bir tarif ama çok lezzetli! Yazın sizi baymayacak bir lezzet.



Aslında ihtiyacınız olan malzemeler çok basit ve her markette bulabilirsiniz. İhtiyaç malzemesi aşağıdaki gibidir;
  • Taze fesleğen
  • Taze nane
  • Taze maydonoz
  • Sarımsak
  • Tuz
  • Zeytinyağı
Size bunların miktarlarını yazmıyorum çünkü hepsi ağzınızın tadına uygun olarak yapılacaktır. Aslında bu tarifin orjinalinde sadece fesleğen, sarımsak ve zeytinyağı vardır ama ben biraz daha zenginleştirdim. Hatta isterseniz içine 1-2 ıspanak yaprağı da katabilirsiniz. Önemli olan bitkinin yeşil yapraklardan oluşuyor olması ;)

Yeşillikleri ve sarımsağı bir mikserin içine koyun ve önce onları ince parçalar olana kadar mikserden geçirin. Daha sonra zeytin yağını azar azar ekleyerek bu işleme devam edin. Ne zaman ki resimdeki gibi bir sos halini aldı, o zaman sosunuz hazır demektir. 






Haşlanmış makarnanızı tencerenizde bırakın ve içine sosunuzu dökerek karıştırın. Yemeğiniz hazır!


Ben yine sadece makarna olmasın biraz da protein olsun diye üzerine beyaz peynir de koyuyorum. Hafif tuzlu oluşu yemeğe kendi tadını katıyor. 

Yemeğini yarım saatte hazır! Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment