06 January 2015

Basit Bal Kabağı Çorbası

Herkese Merhaba,

Bu soğuk havalarda içinizi ısıtacak bir çorba tarifim var. Eminim hepiniz bir yerde yemiş ya da kendi evinizde yapmışsınızdır ama bir de benden deneyin bu çorbayı. 




Aslını isterseniz ben hiç içmediğim halde bir gün canım çekti ve yaptım :) İçindekiler tamamen atmasyon bir şekilde kullanıldı ama nette biraz bakınca anladım ki çok da uzak değilmiş tahminlerim.

Bu çorbayı yapmak o kadar basit ve o kadar lezzetli ki. Diyet yapanlara alternatif olarak bir kase çorbayı o günün öğünü olarak tüketebilirler. İçerisindeki lif olanı yüksek olduğu için sizi fazlasıyla tok tutacaktır. 

Evde işi olup başında duramayacaksan da bu çorbayı yapmanı tercih ederim. Hem başka günlere de çorban olacak hem de o gün diğer işlerini de halledebileceksin.

Kullandığım malzemeleri sıralayayım sizlere;

  1. 1/2 kg bal kabağı
  2. 1 adet patates
  3. 1/4 portakal
  4. 1 adet kırmızı soğan
  5. 1 adet havuç
Şimdi de sizlere bunları neden kullandığımı yazayım hemen. 

Kırmızı soğan: hafif közlenmiş tadı verecektir. Ayrıca sarı soğana göre daha tatlıdır.
Havuç: Zaten bol lifle olan kabağa tatlılık katacaktır.
Portakal: yemeğe hafif asidik bir tat katacaktır. Aroması az da olsa çorbaya farklılık getirecektir.
Patates: nişastası ile çorbaya yoğunluk verecektir.



Tadı çıksın diye biraz yağ ile beraber soğanları soteledim. Hen suyunu salması için hem de tadını bütün çorbaya verebilmesi için. 






Gördüğünüz gibi hiç bir malzemenin kesimi ile vakit harcamıyorum. Nasılsa hepsi yumuşayacak ve blender ile tanışacak. O sebeple keyfinize uygun boyutlarda kesin. Sebzelerin boyutları sadece çorbanın pişme saatini değiştirecektir. Sebzeler daha küçükse daha hızlı pişer. 





Gördüğünüz gibi tencereye attığınız sebzeleri aynı hizaya gelene kadar su ile doldurun. İçine tuz ve kara biberinizi ekleyin ve öylece kaynamaya bırakın. Kaynayan sebzeleri bir çatal yardımı ile içine batırarak yumuşama testine tabi tutun. Yumuşamışlar ise blenderdan geçirip çorba halini almasına yardımcı olun ;)



Sonuç son resimdeki gibi yoğun bir çorba olacaktır. Bu yoğunluğu daha sonra keyfinize uygun olarak seyrelterek içebilirsiniz. Bu yoğunluk genellikle bebeklere de mama/yemek olarak da uygun oluyor.

Ben bu çorbayı böyle toptan yaptım ve iki kişilik porsiyonlar olarak buzluğa kaldırdım. Sabahtan buzluktan çıkartıp daha sonra içine su ekleyerek tekrar haşladım ve hem nefis hem de taze bir çorba elde ettim. 

Eğer siz daha sıvı bir çorba isterseniz kaynatmadan daha fazla su koyabilirsiniz ya da piştikten sonra su ekleyebilirsiniz. 

Çok aç olduğumuz için yine ben tabaktaki halini resmetmeyi unutmuşum. Buzluktan çıkarttığımda size bir resmini çeker altına notlarımı da düşerim ;)

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment