24 December 2014

Ev Yapımı Pide

ştahlı olsevenlere sesleniyorum!!! Merhaba :D

Bugün de sizinle kocamın defalarca istemesi üzerine üşengeçliğimden vazgeçip yaptığım pideyi paylaşacağım. Ben açıkcası pideye düşkün değilimdir. Annem Samsunlu olduğundan samsun pidesini severim ama onun da içini babam yaparsa bayılarak yerim. (Anneannemin içi de güzel oluyor yalan yok)

Ben de evde yapalım fikri üzerine kolları sıvadım. Genellikle arkadaşları çağırıp bu tarz denemeleri beraber yer ve not veririz



Doğal olarak işe öncelikle malzemeleri hazırlayarak başladım. Mayalı hamur yaptım. Hepimizin bildiği gibi göz kararı un miktarını koyup üzerine tuz ve mayayı ekleyip karıştırdım. ALabildiği kadar suyu ekleyip mayalanması için kenara ayırdım. Mayalanan hamuru da daha sonra küçük parçalara ayırıp kendime pideci ortamı hazırladım :D hahahaha


Hamurların üzerini örtüp iç malzemeleri hazırlamaya koyuldum. Burada aslında her şey sizin isteklerinize uygun olarak yapılıyor. Hangi malzemeyi ve nasıl istediğiniz ile alakalı. 

Ben ilk etapta kuşbaşı eti ile başladım iç hazırlamaya. Bunun içinde minik minik doğradığım domates ve sarımsaklarımı hazırlayıp tavada tatlarının birbirine geçmesini bekledim.





Hazır olduğunu düşündüğümde etleri de tavaya ekledim. Burada dikkatettiğim mevzu etlerin tamamen pişirmemek. Aranızda belki ne gerek var pişirmeye diye düşünüyordur. Hemen cevabı veriyorum. Benim et parçalarım dışarıda pidecide yediğimizden daha büyük olduğu için, pişmeme ihtimaline karşın yarı pişmiş olarak durmasını istedim. Tamamen pişirip fırına soksaydım sert ve kuru olma ihtimali vardı. Ama siz standart kuşbaşı boyutlarında yapıyorsanız pişirmenize gerek yok.






Sonucu resimdeki etten anlarsınız zaten :)

Size bazı yazılarımda yazıyorum ben taze nane, maydanoz gibi bitkileri incecik kesip buzluğa atıyorum diye. Buyurun burada da resmi mevcut :) Bu maydonozu da kıyma içim için kullanacağım.


Bu iki kıyma arasındaki farkı bulun :P Soğan... Misafirlerimiz soğan kullanmıyor. O sebeple kendimize soğanlı ve misafirlere soğansız kıymalı iç hazırladım. 



Aynı şekilde tam anlamıyla pişirmeden kıymalarımı hazırladım. 



Başka bir iç olan sucuklarımı da kestim. Yanına da kaşar rendeledim. 



Hazırlıklar bitince tamamını ocağımın üzerine yerleştirdim. Orada duran kavurmaya bir şey yapmadım diye anlatmadım ama kendisini anmadan geçmeyelim ki sorun olmasın :D

Gördüğünüz gibi teflon pizza tepsilerimi kullanıyorum pidelerimi pişirirken. Bu sayede de hem porsiyon kontrolü kolay oluyor hemde yapışmadan ve altına bir şey koymadan pişirmeme olanak sağlıyor. 



İlk pide denememi yaptım ve en rahat nasıl pide şekilni açabilirim diye düşündüm. Daha önceki resimlerde gördüğünüz hamur toplarını ince uzun bir şekilde yuvarlayarak açtım. 


Açtığınız hamuru daha sonra üzerinden merdane ile geçere genişlentmeye devam edin. Aşağıda da kenarı katlandığında nasıl durduğunu gösteren bir resim var.

Burada öneli olan ki nokta var;
  1. Açtığınız hamuru tepsiye yerleştirip içini o şekilde doldurun.
  2. Pidenizin kenarını oda sıcaklığında bulunan tereyağı sürerek yanmasını ve kurumasını engelleyin.




Aşağıdaki resimlerde farklı pide türlerini göreceksiniz. Kapalı pidelerim kendilerine göre fırının içinde açıldı. Ya hamurum fazla unluydu ya da kıymanın içindeki suyun buharlaşması ile kapalı ağızları açıldı. Tadında bir fark olmadı ama biz süpriz bekler gibi acaba bu sefer nasıl çıkacak diye eğlendik :D KApalı pideden çok içi kıyma dolu bir tekneye benzedi :D





Kuçbaşı etlerim fırına girince sularını saldılar. Oradaki sebebi anlayamadım ama tahminime göre etin boyutu biraz büyük olduğu için, içindeki suyu saldı. Bir de bol malzeme kullandığımızdan bu miktar da toplanınca fazla oldu. Fakat bu su pidenin pişmesini etkilemedi ve tadı da gayet güzeldi.





Fırında ben her ne yapıyorsam genellikle fazla yapıyorum, özellikle hamur işi yapıyorsam. Üst resimde artan pidelerimizi görüyorsunuz, altta da buzluğa girmeye hazır halleri mevcut :D Pidelerinizi bu tazelikte buzluğa koyduğunuzda ve evinizde yemek hazırlamaya üşendiğiniz bir gün çıkartıp yemek istediğinizde aynı tazelikte çıkıyor. Geç kaldığınız günlerde ya da zamanın az olduğu günlerde kurtarıcı oluyor bu tarz hazırlıklar.





Sizin sevdiğiniz pide çeşitleri nedir? Evinizde hiç yaptınız mı?

Bu pideleri evde yapmayı deneyince bana lütfen resim yollayın. Facebook sayfamdan bana rahatlıkla ulaşabilirsiniz ya da Instagram'da @denistunca isminden beni etiketleyerek kendi yaptıklarınızı gösterebilirsiniz. 

Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment