12 April 2016

Etli Sebzeli Noodle - Asya Yemeği

Merhabalar,

Geçenlerde Instagram sayfamda bir resim paylaşmıştım. Çooook uzun zaman sonra etli noodle yaptım evde. Ben her türlü Uzak doğu yemeği yiyemem, hele ki ekşi-tatlı karışımları beynim algılamakta zorlanıyor. Bu yaptığım yemek Türk damak tadına uygun bir yemek :)




Malzemeler aslında evdeki malzemelerden elde ettiğiniz bir yemek. Fazladan sebzeniz var ve kullanmanız gerekirse güzel bir kaçamak oluyor. Evdekileri de değerlendirmek ve buzdolabını boşaltmak için iyi bir fırsat :)

Yemeğin pişmesi çok hızlı olduğu için sebzeleri ve etinizi önden hazırlamanızda fayda var.

Noodle markanız ve çeşidine göre pişirme metodunuz değişebilir. Kimisi kaynamış suyun içinde bir kaç dakika durmasıyeterli iken, diğerlerinde kaynayan suyun içinde (makarna gibi) bir kaç dakika kaynatmak gerekiyor.


Sebzelerinizi ağzınızın tadına uygun olarak dilimleyerek kesin. Ben keyfime göre ya julienne kesim yapıyorum ya da biraz daha kıtır olsun istersem hafif kalınca bırakıyorum. Etlerimi sertleşmemesi adına julienne tarzında ama hafif kalınca kesiyorum.


Benim genellikle kullandığım malzemeler; brokoli, havuc, kırmzı soğan, sarımsak ve varsa biber çeşitleridir.



Pişirmeyi yaptığınızda aslında pişme süresine bağlı olarak malzemelerinizi pişirmelisiniz. Ben öncelikle eti pişirip kenara alıyorum. Eti pişirirken baharatlandırıyorum. Daha sonra en uzun pişirme süresi olan havuç ile başlayarak sebzeleri yavaş yavaş ekliyorum ve tamamını pişiriyorum. Sebzeler tam pişmeden eti içine ekliyorum. Etten kabına saldığı bir su var ise onu da mutlaka WOK tavama ekliyorum. Sebzeler ile eti bir araya getirince gerekli soslamaları yapıyorum. Mesela soya sosu koyuyorum ya da balzamik sos ekliyorum. Eğer etinizi daha önceden marine edip hardal veya benzeri baharatlarda marine ettiyseniz tuz oranına dikkat etmelisiniz. Soya sosu çok tuzlu bir sos olduğu için rahatsızlık verme ihtimali olabilir diğer baharatlanızda tuz kullandıysanız.






Bu işlemleri yaparken kenarda hazır olarak süzülmüş noodle makarnanızı da bu tavanın içine ekleyip her şeyi karıştırıyorsunuz. Hepsi iyice karışınca afiyet ile tabağınıza alıp bir güzel yemeğe koyuluyorsunuz :)


Afiyet olsun :)

Unutmadan ekleyeyim, vejerteryan versiyonu için eti mantar ile değiştirip kendi yaşam tarzınıza uygun hale getirebilirsiniz :)

No comments:

Post a Comment