03 March 2014

Hafif Cheesecake

Merhaba Tatlı Severler :)

Bugün sizinle cheesecake tarifimi paylaşacağım :) Bu cheesecke ağır değil, boğazınıza yapışan New York usulü bir cheesecake de değil. Yemekten sonra rahatlıkla yiyebileceğiniz bir tatlı. 



Daha önce yazdığım tatlılar gibi hiç cheesecake yemedim. Tadına bakmışlığım var ama beynim tuzlu-tatlı kavranımını aynı tatlıda kabul etmiyor ne yazık ki :) Bu sebeple daha önceden yapmış olduğum cheesecake tavsiyelerini kocamdan aldım ve ikinci yaptığım tatlıya uyguladım :)

Öncelikle malzemelerimizi sayalım;
Malzemelerimiz iki farklı kısmı için olacaktır. Yapılması gereken ilk kısım alt kısmı, tabanı. Cheesecake dediğimiz "peynirli" kısmı da ikinci malzeme listesini oluşturacaktır. 

Cheesecake tabanı:
  • 50gr Tereyağ (eritilecek)
  • 1,5-2 paket bisküvi (Burçak tarzı bisküviler)
  • 2 yemek kaşığı süt (gerekirse)
  • 1 paket vanilya (tercih ederseniz)
Cheesecake katmanı için;
  • 2 paket Labne peyniri
  • 4 yumurta
  • 50gr krema
  • 2 kahve fincanı pudra şekeri
Öncelikle bu tatlının tabanından başlamanız gerekiyor. Bisküvileri herhangi bir şekilde ufak parçalara bölün, mümkün ise toz haline getirin. Ben blender kullandım. İçine bir paket vanilya koydum. Bunu bir yerde okumadım ama kafama göre takılıyorum ben mutfakta. Size de tavsiye ederim. Daha sonra bu bisküvi tozuna eritmiş olduğunuz tereyağını ekliyorsunuz. Ben tarifteki 50gr'ı kullanmıyorum. Tahminimce en fazla 20-25gr kadar kullandım. Erittiğiniz yağı toz ile karıştırıyorsunuz. Hafiften hamur kıvamında olmalı karışımınız. Bolca karıştırın. Eğer toz karışımınız tam anlamıyla birbirini tutmuyorsa iki yemek kaşığı süt ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Karışımı daha sonra dibine yağlı kağıt yerleştirdiğiniz kek kalıbınıza dökün ve hafifçe bastırarak kabanda düz olacak şekilde yerleştirin. İşiniz bitince kek kalıbını dolaba ya da buzluğa koyun. 

Ben iki paket bisküvi kullanıyorum. Aslını isterseniz bence gerektiğinden fazla malzeme yapıyor ve cheesecake kalın tabanlı olmuş oluyor. Bu tamamen ağzınızın tadına ve zevkinize bağlı olarak ayarlayabileceğiniz bir kalınlık. Önemli olan nasıl yemeyi sevdiğinizi bilmek. 


Tabanını bastırırken fazla haşin davranmayın yoksa daha sonra taş gibi bir tabanla cheesecake yemiş olursunuz (test edip onaylandı ;) ). Busdolabı ya da buzlukta bekletilmesinin sebebi ise içine koyduğumuz sıvı tereyağın sertleşip, üstüne karışımı ekleyince tabanın dayanıklı olması. 

Fırınınızı 160 dereceye üstten ve alttan ısıtacak şekilde açıyorsunuz. 

Daha sonra kekin içeriğini karıştırmanız gerekecek. Öncelikle yumurtaları sarı ve beyazı olarak iki ayrı kaba alın. Sarıları diğer malzemeler ile karıştırın. Karışımınız hazır olunca sıra yumurtaların beyaz kısmına geldi. Yumurtanın beyazına minik bir tutam tuz ekleyin ve köpükleşene kadar mikser ile karıştırın. Karışan yumurtanın akını daha sonra üç seferde kekin diğer karışımı ile karıştıracağız. İlave ettiğimiz ilk üçte birlik payı yumuşak el hareketleri ile iyice karıştırıyorsunuz. Buradaki amaç yumurtanın beyazının minik köpükleri ile cheesecake'in daha hafif ve havadar bir kek olmasını sağlamak. Daha sonra ikinci üçte birlik kısım eklenince mümkünse en az karışım sayısı ile bu köpüğü karıtırmak gerek. Alttaki sıvımsı karışımı köpüğün üzerinden, ortasından geçirerek karıştırmaya çalışılmalı. Karışımı "havadar" yapmaya çalışıyoruz. Amacımız bu. Son kalan üçte birlik yumurta akını da aynı şekilde karıştırıyorsunuz. 

Buzluktan çıkardığımız tabanın üzerine karışımımızı döküyoruz ve döküm sırasında oluşan büyük kabarcıkları kaşığın arka kısmı ile patlatarak düzgün bir tabaka oluşmasını sağlıyoruz. 

Kekinizin çatlamaması için size bir tavsiyede bulanacağım. Kek kalıbınızın alttan olacak şekilde dış kısmından alüminyum folyo ile sarın. İçinden bir şey geçmeyecek şekilde, iki parmaklık yüksekliği olacak şekilde folyonuzu sarın. Kek kalıbını fırına normal fırın tepsiniz içerisinde koyun ve etrafında 1 parmak yükseklikte kaynar su dökün. Bu su kekinizin ihtiyaç duyduğu nemi sağlayacak ve çatlamasına engel olacaktır. 

Fırınınızın ısıtmasına bağlı olarak 30-45dk arasında bir pişme süresi olacaktır. Kekinizin üstünün kararması ve içine girdiği şekile bağlı olarak piştiğini anlarsınız. 


Gelelim benim kekime. Okuduğunuz gibi içine şeker koymadım, tabanında daha az miktarda yağ kullandım. Ben kekimin içine 1 limon suyu da sıkarak limonlu bir aroma kattım. Bu limonu katmam kekimin yüksek olmamasına neden olacağı gibi, evdeki en büyük boy kek kalıbını kullanmam da kekimin alçak olmasına sebep olmuştur. Küçük kek kalıbında doğal olarak daha kalın bir kek olacaktır. Kekin yoğunluğu kaşığa geliş olarak iyiydi, tadı da bir çok kişi tarafından beğenildi. Ben ek olarak kekin üzerine servis esnasında dökülsün diye hazır meyvalı sos aldım ve hazırladım. 

Resimlerde de gördüğünüz gibi ufak, yarım porsiyonluk tarif de uyguladım. Bunları tamamen denemek amaçlı yaptım. Hazır kek kalıplarının içine yine toz karışımını ve üzerine hazırladığım keki döktüm ve pişirirken kekim ile aynı zamanda pişirdim. Üstlerinin beyaz olması tamamen diğer tepsinin altında kalması ile alakalı bir şey. Aslını isterseniz bu renksizlik yapacağınız renkli sosların kendini daha iyi göstermesine yardımcı olacaktır. İş yerine, kalabalık misafirlerin olacağı zamanlar bu tarz minik kekler de hazırlayabilirsiniz. 



Bütün bu hazırlıklar ve pişmesi süresi dahil olmak üzere maksimum 2 saat uğraşmışımdır bu kek ile. Kısacası yapması baya basit bir kek. Eğer anlatımım yeterli olmadıysa lütfen aşağıya yorumlarınızı bırakın ki daha fazla resim ekleyerek sizlere yardımcı olayım.

Herkes farklı malzemelerle ve farklı tatlarla cheesecake yapıyor. Ben de sizinkileri merak ediyorum. Mutlulukkaynagi@gmail.com adresine tarifinizi, yapışını, resimlerini yollarsanız sizin tariflerinizi de yayınlamak isterim. 

Hepinize afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment