31 March 2014

Ev Yapımı Mükemmel Pizza

Merhaba benim gibi tüm oburlara :)

Ne zamandır canım pizza çekiyordu ama yaptık mı baya yaptığımız için evimize misafirin gelmesini bekliyorduk. Herkes tarafından çok beğenilen pizza tarifimi sizlerle paylaşacağım. 


Öncelikle size benim için evde pizza yapmanın neden önemli olduğunu anlatayım. Kesinlikle içindeki malzemenin ne olduğunu bilmek ve ağzımın tadına uygun pizza olması kaçınılmaz bir cevap ama asıl cevap bu değil. Biz küçükken babaannem amcamları, bizi ve halamları toplar ve bir akşam pizza akşamı yapardık. Hamurunu kendi açar ve bildiğimiz orta boy bir tepsiye hamuru sererdi. Daha sonra herkesi teker teker çağırır ve malzemeler içerisinden hangisini istiyorsak söylerdik ve o ona göre "kişiye özel" pizzalar yapardı. Ne leziz olurdu anlatamam. Yani evde pizza yapıp yemek sadece daha ucuz ve daha güzel olmanın dışında beni geçmişe de götürür.

Önce pizzanın hamurunu ele alarak başlayalım. İki şekilde hamur elde edebilirsiniz, birisi gidip fırından almak :) Diğeri ise kendinizin yapılması. Ama hamurunuzu kendiniz yoğuracaksınız diye korkmayın sakın. 

Pizza Hamuru Nasıl Yapılır?

  • Hamuru yoğuracağınız kabın içine göz kararı un koyun. Kaç pizza yapacağınızı bilemediğimden ya da ne kalınlıkta pizza sevdiğinizi bilmediğimden size bir şey söyleyemiyorum. Standartta yarım kilo undan 3-4 adet pizza çıkması gerekir. 
  • 1 paket kuru maya dökün. 
  • Bir miktar tuz koyun.
  • Hamurun oluşması için su dökün. Unların ne denli su çekeceğinizi zaten siz de göreceksiniz.
Hamurunuzu mayalanması için 1 saat kadar oda sıcaklığında bekletin. Hamurunuzu yoğurma zamanı ve kullandığınız güce bağlı olarak daha sert ya da yumuşak yapabilirsiniz. Fazla hamurum olur diye endişelenmeyin, onları dondurucuya atarak daha sonra kullanabilirsiniz. 

Pizzanızda hangi malzemeleri kullanacaksanız onları hazırlayın bu zaman çerçevesinde. Benim kullandığım bazı malzemeler şu şekilde;
  1. Kıyma
  2. Sucuk
  3. Kaşar
  4. Mantar
  5. Mısır
  6. Biber
  7. Dilimlenmiş zeytin/zeytin ezmesi
  8. Pizza sosu
Bunların içerisinden kıyma ve pizza sosum biraz farklı oluyor. Çiğ kıymanın içine sarımsak ve çeşitli baharatları koyuyorum ve pizzanın üzerinde top top koyuyorum. Resimlerde de görebilirsiniz. 

Pizza sosunu ise domates salçasını sulandırıyorum, içerisine biber ve karabiber ekleyerek kaynatıyorum. Daha sonra bir kaşık yardımı ile açtığım hamurun üzerine sürüyorum. Hamuru açınca tepsiye yerleştirin ve o şekilde üzerini süslemeye başlayın!

Sosun üzerine kaşarın ince dilimlerini ya da rendelendiyse onlarla pizzayı örtüyoruz. Daha sonra üzerine her istediğiniz malzemeyi az ya da çok katıyorsunuz. 




Aşağıdaki gördüğünüz pizza tepsisi o denli kullanışlı ki anlatamam :) 10-12TL fiyatında (isteyene internet adresini verebilirim, Facebook sayfamızda sormanız yeterli) ama teflon olmasından dolayı ve delikli olmasından dolayı pizza hem tepsiye yapışmıyor hem de hemen soğuyor. 



Fırının içinde 180 derecede üflemeli olarak 10-15 dakika tutuyorum.


Bitmiş ürün aşağıdaki gibidir :) Bunun yanına salata da yapınca mükemmel bir pizza oluyor. Bu pizza ile en azından kaloriden kaçamazsanız bile etin neyden yapıldığını, sosun neyden yapıldığını bilmiş oluyorsunuz. 


İşin güzelliği fazla yapınca dondurucuya atmak oluyor. Bir akşam yemek yapmaya üşenirseniz hemen dondurucan çıkartıyor ve mikrodalga fırınında çözüyorsunuz. Sabahtan çıkartırsanız da fırında biraz ısıtabilirsiniz ya da tavada. Yanına yine salata ya da öldürülmüş soğan çok yakışıyor ve iki dakikada akşam yemeğiniz hazır oluyor :)

Kendi pizza resimlerinizi Mutluluk Kaynağı FACEBOOK Sayfasına lütfen yollayın. Herkesin kendi yorumu nasıl olacak merak ettim :)

No comments:

Post a Comment