25 February 2014

Açlık Savaşları :)

Merhaba Herkese,

Çoğu kişi diyet yaparken ya da hayatını düzene sokmak istediğinde açlıkla alakalı zorluklar yaşıyor. Öncelikle açlığınız gerçek mi yoksa yalancı mı diye bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. 

Geçen ay kendimde bir şey fark ettim. Akşam saatlerinde acıkmalarımı bir sonuca ve sebebe bağlayabildim :) Bunu şimdi sizlerle paylaşmak istiyorum, bakalım sizler de benim yaşadıklarımı yaşıyor musunuz. Benim çözümüm size de yardımcı olabilecek mi, bakalım.


Akşamları yemeğimizi biz oldukça erken yiyoruz, 7 gibi. İstanbul'da yaşayanlar bunun erken olduğunu anlayacaklardır :) Akşam yemeğinden sonra çok sevdiğim meyveleri de 9 gibi yerim. 1 portakal ya da 1 elma gibi bir porsiyon meyve yerim genellikle. Gelelim kendimle alakalı olarak yaptığım büyük keşfe! Geçenlerde detox (arınma) yaptım (isteyenlere bu sağlıklı alternatifi de paylaşabilirim) ve akşam 8'den sonra bir şey yemeyi yasakladım kendime. Bunu iki gün yaptım ama bu iki günde çok şey fark ettim. Öncelikle akşam 8'den sonra etrafa saldırmıyor olmam beni şaşırttı. Önce sandım ki disiplinli olduğum için, detox yaptığım için kendimi şartlandırdım ve bu sebeple saldırmadım. Daha sonra normal hayata devam edince gördüm ki yine saldırıyorum. Sonra akşam rutinlerimi inceledim. 

Etrafa yiyecek için içten içe saldırma ihtiyacı, bir şeyler yemek, buzdolabını 10 kere açıp içini inceleme ihtiyacım meyve yedikten sonra gerçekleşiyor. Demek ki yemekten 1-2 saat sonra yediğim meyve kan şekerimi yükseltiyor ve bu şekerin düşüşü ile etrafa saldırmaya başlıyorum. Bu zamanlarda siz de bilirsiniz ki insanın canı en çok abur cubur çeker. Cips, popcorn, şekerler... Daha sonra iki akşam kendime 8'den sonra bir şey yemeyi yasakladım ve bunu normal günlük hayatıma uyguladım. Saldırganlık kalktı! Demek ki benim vücudumun işleyiş şekli bu. Bende bunu öğrendiğim için bu şekilde fazladan kalori alımını durdurabilirim! Bu farkı eşim dahi gözlemledi, bak meyveden sonra ne denli atıştırıyorum fark ettin mi diye onun da ilgisini çektim bu konuya. (Çaktırmayın, aynısını o da yapsın diye sokuyorum bunları onun gözüne. Sadece bundan haberdar değil :P)

Bunları günlük hayatınızda iştahınızı ve kalori alımını kontrol edebilesiniz diye yazıyorum. İnsanın en büyük silahı kendini ve vücudunu tanıması. Böylelikle neleri yapabileceğinizi bilirsiniz. Bu şekilde limitlerinizi bilirsiniz. Bu şekilde zayıf noktalarınızı bilirsiniz. 

Herkesin hayatı ve gün içinde yaşadığı şeyler ve zamanlamaları farklı olabilir. Biz mesela akşam 7'de yemeğimizi yer ve akşam 11 gibi de yatmaya çalışırız. Bu sebeple akşam 8'den sonra yememek bana uyuyor. Siz daha geç yiyor ve yatıyorsanız siz de saatinizi kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Bana sorarsanız yatma saatinizden minimum 2 saat öncesinden kendinizi limitlendirin, mümkünse bunu 3 saate çıkartın. 

Bu yaptığım benim gözümü açtı. Beli size de yardımcı olur. Bunu uygularsanız aşağıya yorumlarınızı beklerim.

Sağlıcakla kalın :)

No comments:

Post a Comment