13 August 2014

Dondurmalı Şeftali Tatlısı

Yaz mevsiminde meyvelerinden yararlanmak gerek. Hele ki bunlar tatlılar için kullanılacaksa. 

Ben meyvelerin de bir parçası olduğu tatlıları çok severim. Bu sebeple geçenlerde internette gördüğümüz bir tatlıyı dün akşam eşime ve kendime yaptım. Tam manası ile 5dk sürüyor bu tatlıyı yapmak :) Kalorisinin düşük olması da cabası ;)


Malzeme listesi zaten çok kısa :)
  • Tereyağı
  • Esmer şeker
  • Nektarin/Şeftali
  • İstediğin bir dondurma


Öncelikle meyveyi ikiye ayırıp, dış kısmından minik bir kesik alarak tabakta daha stabil durmasını sağlıyoruz. 


Kesilen meyvenin iç kısmına bir çay kaşığı kadar esmer şeker döküyorsunuz. Bunun alternatifi PİŞTİKTEN SONRA Üzerine bal dökmek olabilir. Balı ısıtıp kızartmak iyi bir şey değildir. 

Daha sonra kızdırdığınız tavanıza birazcık tereyağı koyuyorsunuz ki meyveniz tavaya yapışmasın. Ben izleri çıksın diye döküm tavamı çıkarttım ama bu işlemi her hangi bir tavada da yapabilirsiniz. 


Kare şekil çıksın diye tavada yönünü değiştirdim ve 1 dakikalık bir sürenin ardından arka tarafına çevirip pişirmeye devam ettim. 


Pişen meyvayı tabaklara alıp hafif soğumasını bekliyoruz ve iç kısmındaki boşluğa arzuya göre dondurma koyuyoruz. Nektarin hafif ekşi olduğundan dolayı ben kaymaklı dondurma kullanarak tadını dengeledim. 


Ben dondurmayı tereyağı şekillendiricisi ile alıp içlerine koydum. Bu tamamen sunuma yönelik bir şey ve hiç bir şekilde sizin yapma zorunluluğunuz yok. Aynısını kaşıkla da alıp koyabilirsiniz. 


Bu işlemden sonra süzgeçten geçirerek üzerine tarçın döktüm ama dondurma erimesin diye hemen yemeye koyulduğumuzdan onun fotoğrafını çekemedim üzgünüm :)

Bu tatlının güzelliği hem bir porsiyon meyve hem de tadımlık dondurma yemiş oluyorsunuz. Meyvenin en üst ve altı yumuşamaya yakın bir kıvamı olmasına rağmen ortası kendi sertliğini ya da yumuşaklığını koruyor. Bu sebeple bir bıçakla keserek yemek daha rahat olacaktır. Kestikçe o boşluktan akan dondurma da çok nefis bir görüntü oluşturuyor. Sufleyi andırıyor açıkcası.

Tatlı sever kocam buna da onay verdi ve ben de ona istinaden sizinle bu tatlıyı paylaşıyorum ;)

No comments:

Post a Comment