01 September 2014

Pratik Cevizli Ev Baklavası

Merhaba Tatlı Severler,

Bugün sizinle dün yaptığım Cevizli Ev Baklavası tarifini vereceğim. Bu tarif de diğer verdiğim tarifler gibi pratik ve yapımı oldukça basit. İlk defa yaptığım baklavayı tabi ki kocamın onayı olmadan sizlerle buluşmuyor :)



Eşim tatlıyı çok sever ama dışarıda tatlıları kaliteli bir yerde yemezse vücudunu negatif etkiliyor. Şeker vücut için çok iyi bir gıda değil ne yazık ki ve bu sebeple benden ev yapımı baklava yapmamı istedi. En son anneannesinin yaptığı tatlıyı yediğini bilmekle beraber kaç yıl önce olduğunu hatırlamıyor bile. 

Koca isteyince hanımı da ona tatlıyı yapar :) Size yapımı basit bu baklavayı anlatayım hemen. 

Malzeme listesi;
  • Baklava yufkası (marketlerde bulunmaktadır)
  • 150/200gr ceviz
  • 1   1/2 su bardağı su
  • 1   1/2 su bardağı şeker
  • 100gr tereyağı

Şerbetin şeker oranını siz kendi ağzınızın tadına göre artırıp azaltabilirsiniz. Ben pek tatlıyı sevmediğim için şekeri kendimce ayarlayıp bu oranda kullandım. Sonuç tatlı ama bayacak şekilde değil. Rahatlıkla 3-4 taneyi farketmeden yersiniz. 

Size kendi yapış şeklime göre anlatacağım. 

Öncelikle baklavayı açacağınız tepsiyi seçin. Benim metal tepsim yoktu (almak için listeme ekledim) bu sebeple Borcam kullanmak durumunda kaldım. Normalde bunu ramazanda Güllaç yapmak için kullanırım ama baklavaya da nasip oldu :)

Cevizler hazır satın alındığından bütün oalcaktır. Öncelikle ellerimle biraz kırdım ve gerisini de bıçak yardımı ile hafif ufaladım. Çok da küçültmedim ki dışe gelsin ;)

Yufkayı paketinden çıkarttım ve düzgünce açtım. Camı üzerine oturttum ve kenarlarından bıçakla kestim. (Artan yufkalar ile börek yapın, çöpe gitmesin). Yufkanın yarısına yakın kısmını aldım ve cama yerleştirdim. Daha sonra bol şekilde cevizi üzerine döktüm. 2-3 yufkayı alıp üzerine koydum. Bir daha bol malzeme ceviz döktüm. 2-3 yufka ile örttüm ve yine ceviz döktüm. Bu işlemi 3 ya da 4 seferde (ceviziniz bitene kadar devam edin) tamamlayın ve üzerine kalan yufkaları yerleştirin. Önemli olan şey en üste gelecek olan yufkanın yırtılmadan yerleşmesi. Bitmiş ürün aşağıdaki gibi görünmekte.


Bu aşamada yağı eritmeye başlayabilirsiniz. Eriyen tereyağı üzerinde köpük bırakacaktır. Alabildiğiniz kadar köpüğü alın ve atın. Bu köpükler daha sonra fırında kararacaktır (son fotoğrafıma bakın).

Baklavanın bitmiş hali çok yüksek olmayacaktır. Neredeyse camın yarısına kadar yükselmekte. Fırında  o ara kapanacaktır. Baklavayı istediğiniz şekilde kesiniz. Keserken işinize yarayacak bir püf nokta ise bıçağın hareketli olması. Bıçağı yukarı aşağı hareket ettirerek kesmek en etkili ve yufkayı en az yaralayan kesim şekli. Eğer ekmek keser gibi kendinize çekerek keserseniz yufkanız yırtılır ve baklavanızın şekli bozulur. 

Tek yönünü kestiğiniz baklavaya eritmiş olduğunuz yağı dökün. Daha sonra kareyi oluşturacak karşı yönlü kesikleri kesmeye başlayın. 

Baklavanız resimdeki gibi bir hal aldığında 180 derecede ısıtmış olduğunuz fırınınıza baklavanızı ortasına gelecek şekilde FANLI olarak koyun. Yaklaşın 30 dakikada baklavanız pişmiş olacaktır. 15 dakikanın sonunda fanı kapatın ve FANSIZ olarak pişirmeye devam edin. 

Baklavanız fırından çıkmadan önce şerbetini hazırlayın. Suyu ve şekeri koyun ve kaynatmaya başlayın. Su kaynadıkca saydam bir hal alacaktır. Su gibi saydam bir hal alana kadar kaynatmaya ve karıştırmaya devam edin. 

Fırından çıkarttığınız sıcak baklavaya kaynar haldeki şerbeti döküyorsunuz. Buradaki önemli püf nokta şerbeti bir kerede dökmek. Ben şerbetin tamamını kullanmadım (1 su bardağı kadarını kullandım). Eğer şerbetiniz dökebilecek bir kaptaysa oradan dökün, yoksa çorba kepçesi ile de dökebilirsiniz. Döktüğünüzde kalıbın sıcaklığı ile kaynama gibi görsellik ortaya çıkacaktır, ses olacaktır korkmayın. 

Neden bir kerede şerbeti dökmek gerek? Şerbeti baklava sıcakken dökmez ve sonrasına bırakırsanız en üst yufkalar yumuşar. Sıcakken daha gergin ve dayanıklı oluyorlar. Şerbeti dökerken her şeridin üzerinden geçerek dökmeye çalışın. Şerbetin tamamını kullanmak zorunda değilsiniz, ağzınızın tadına ve ne kadar şerbet kullanmayı seviyorsanız ona göre dökün. 


Evimizin gurmesi kocam baklava soğuduktan sonra tadına baktı ve çok beğendi. Aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi güzel bir taban ve taneli cevizler görünüyor. 


 Yapılışının süresi eğer hiç bir şey hazır değilse pişmesi dahil ortalama 1-1,5 saat kadar sürmekte. Ama siz cevizlerinizi önceden hazırladıysanız ya da yağınız ve şerbetiniz hazır ise tabi ki bu süre daha da azalacaktır. 

Umarım sizler de bu tatlıyı evde yapar ve denersiniz. 

Hepinizin şimdiden eline sağlık ve afiyet olsun.

1 comment:

  1. emeğinize sağlık hiçbir baklava ev baklavasının yerini tutmuyor nedense
    özel dedektif

    ReplyDelete