24 November 2014

Vegan Pesto Sosu

Merhaba Yemek Severler,

Bugün size yapımı son derece basit olan VEGAN pesto sosunun nasıl yapılacağını yazacağım. Daha önceden size pesto soslu makarna tarifimi vermiştim ve bundaki farkın ne olduğunu birazdan anlayacaksınız.



Öncelikle VEGAN ne demek onu açıklayalım... Vegan ya da Veganizm hayvan ya da hayvan yan ürünlerini kullanmayan, yemeyen ve tüketmeyen insanlara denir. Hayvanların sömürüldüğüne inanırlar ve bundan dolayı bu tarz ürün ve yiyeceklerden uzak dururlar. Aslında bu tamamen kişinin yaşamı yaşama şeklidir ve buna uygun olarak da alternatifler kullanırlar. Anladığınız gibi bal, peynir, süt kullanmazlar. Badem sütü ya da soya sütü tercih ederler.

Vegan olan kişilerin sağlıklarının diğer kişilere göre daha iyi olduğu bilinmektedir. Bunun sebebi de yeşillikle besleniyor olmalarıdır. Fakat böyle bir hayatta ne yediklerine insan çok dikkat etmeli ve aldığı besinlerin eksiksiz olmasına özen göstermelidir. Bu tarz bir akşam yemeği sabah ya da öğlen fazla kaçırdığınızda size destek olabilecek hafif yemeklerden biridir.

Buna uygun olarak da bu sosu vegan yapan farklılıkları anlatayım sizlere hemen.

Standartta pesto soslarında parmesan ve farklı bir peynir kullanılır. Ben bir önceki sosumda parmesan peyniri kullanmadığımdan tarifime yazmamıştım ama normalde konulur. Burada parmesanın verdiği o kıvam artırıcı etkisini yakalamak adına peynir yerine avokado kullanılıyor.

Tarifime gelirsek, kullanılan malzemeler;


  • 1 adet olgun avokado
  • 1 avuç fındık (standartta çam fıstığıdır)
  • 1 demet fesleğen
  • 3 diş sarımsak
  • 2 tatlı kaşığı limon suyu
  • Tuz
  • Karabiber
  • İstediğiniz kıvama ulaşana kadar da zeytin yağı. (ölçü isteyene yarım su bardağı)

Öncelikle bu malzemeleri vermiş olmama rağmen bunlara uyma zorunluluğunuz olmadığını belirtmek isterim. Mesela, orjinal tarifte çam fıstığı kullanılır ama ben evde olan fındıkları kullanmayı tercih ettim. Evinizde ceviz ya da badem varsa onları da kullanabilirsiniz.

Mesela, taze fesleğen bulamıyorsanız nane, maydanoz, semiz otu, ıspanak da kullanabilirsiniz. 

Zeytinyağını da yazdıı kadar kullanmadım, kendi keyfime göre kullandım. 

Yapımı son derece basit olan bu sos için tek gerekliliği olan malzemeyi söylüyorum, RONDO. 






 Haşladığınız makarnayı daha sonra sos ile karıştırıp servis ediyorsunuz. Ben soslarımı yoğun sevdiğimden dolayı bu sosu da zeytinyağını az kullanarak yoğun yaptım. Makarnanın üzerini de reyhan ile süsledim.





Ben pazar akşamını tamamen yeşillik ve meyve ile geçirmek istediğimden bu şekilde yedik. Ama bu yemeğe tavuk parçaları ya da bir önceki tarifimdeki gibi peynirlerle de eşleştirip zenginleştirebilirsiniz. Daha önceden tarifini verdiğim istiridye mantarını da yapıp vegan yemeğinizi bozmadan et yermiş gibi bu makarnayı tamamlayabilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun... Yemeklerinizin resimlerini Facebook sayfamda paylaşmanızı ya da instagramda beni etiketlemenizi bekliyorum ;)

No comments:

Post a Comment