22 April 2013

Fırında Çıtır Kanat...

Merhabalar,

Facebook sayfamda resmini yayınladığım tavuk kanat için istekler gelince bende kimseyi kırmadan yayınlamaya karar verdim :)


Yaptığım yemek iki kişi için olsa da dört kişilikti :P Bir paket kanat ve 3 orta boy patates kullandım bu tarif için. 

Patatesleri soydum, ikiye böldüm, tarafları bir parmak kalınlığında kestim. Yamuk bir elma dilim patates oldu diyelim :)

Tepsiye yağlı kağıt serdim ve patatesleri üzerine attım. Üzerine fazla olmamak şartıyla biraz ızgara baharatı ve nane serpiştirdim. Daha sonra ince bir zeytinyağı geçirdim üzerinden, hepsini kaplamadı bile. Ellerimle hepsini karıştırdım. 

Daha önceden  tavuk kaplaması için hazırladığım karışımda kullandıklarım;
  • Galeta unu
  • Sarımsak
  • Arzuya göre baharat (ızgara baharatı, nane, pul biber, kekik)
Galeta ununu diğer baharatlar ve sarımsakla karıştırdım. Tavukları paketinden olduğu gibi çıkarttım ve bu karışımın içine daldırdım ve çıkarttım. 

Tavukları kafama göre patateslerin arasına yerleştirdim. Kanatlardan da az da olsa bir yağ çıkacağı için (en azından az su) bu sebeple etrafındaki patatesler ondan çıkanı çeksin istedim. Tepsideki kanatlara birer kere bıçak sapladım ki içi de çabucak pişsin.

Tamamının üzerinden yine minnacık zeytin yağı gezdirdim ve 180 derecede ısıttığım fırınıma, turbosu açık halde, ortasına yerleştirdim. 25dk pişirdim.

Daha sonra tepsiyi çıkartıp içindekileri bir tur karıştırdım, baharat ulaşmamış yerlerede biraz baharat döktüm ve fırının ayarını üst ızgaraya açtım ve 5dk kadar en üst gözde tepsiyi bıraktım.

Yanına da salatayı yaptık ve afiyetle yedik :) Aslında 4 kişiyi doyurabilecek bir yemeği aç gözlülük yaptığımız için kocamla bitirdik :) Çok güzel olmuştu. Kanatların kabukları tabi ki KFC gibi kıtır değildi çünkü bunları yağda kızartmadık ama fırında olmuş olmasına rağmen çok çıtırdı.

Biz afiyetle yedik. Size de afiyet olsun :)

No comments:

Post a Comment