09 December 2015

Fırında Sağlıklı Kıtır Tavuk Nugget

Merhabalar,

Baya bir zaman önce mısır gevreği ile yapılan tavuk nuggetleri görmüştüm. Jamie Oliver de yapınca dedim OK yapma vakti geldi. Aslını isterseniz yapımı gayet basit. Tavuk şnitzel ile aynı mantık fakat boyutlardan dolayı ve kıtırlığından dolayı nugget olması daha uygun ve doğru.


Ben malzeme miktarlarını belirtmiyorum çünkü herkesin ailesi farklı sayıda ve bir malzemeyi kendiniz ne miktarda kullanmayı seversiniz bilemediğimden ben sadece malzemeleri sıralayacağım.
  • Tavuk gögsü
  • Un 
  • Yumurta
  • Mısır Gevreği
  • Zeytin Yağı
  • Baharatlar
Önce tavuk göğsünü bir parmak boyunda, iki parmak genişliğinde kesin.


Tavuğu kıtır yapmak adına gelelim işin güzel kısmına :) Mısır gevreğini, sıvı yağı ve baharatları blendera koyun ve ufaltın. Bu ufaltma işlemi toz gibi olmaması adına sıvı yağınızın miktarını ayarlayın. Ağzınıza ne denli bir kıtırlık istediğinize bağlı olarak ufaltma işlemini gerçekleştirin.

Burada aslında önemli olan TATLI OLMAYAN bir mısır gevreği kullanmak. Ben Türkiye'de böyle bir mısır gevreği var mıdır bilemiyorum ama ben evdeki klasik mısır gevreğini kullanıp içine tuz koydum :) Şekerini ona uygun olarak dengelemeye çalıştım. 


Malzemeleriniz hazır ise standartta nasıl şnitzel yapıyorsanız yumurta, un ve kaplayacağınız mısır gevreğini ayrı tabaklara yerleştirin.


Klasik olan sıra ile önce tavuğunuzu una bulayın. Her adımda tavuğunuzun iyice kaplandığından emin olun. Una bulanmış olan tavuğu sırayla yumurta ve gevrek tabaklarına da bandırın.

Fırına vereceğiniz bu kıtırları yağlı kağıt üzerine yerleştirin ve FANLI fırında 200 derecede 25-30dk kadar pişireceksiniz. 



Ben yanına ActiFry ile yaptığım patatesleri servis ettim. Ama siz yine fırın açılmışken fırında da buna uygun parmak patatesleri pişirebilirsiniz. Farklı bir tepsi kullanmanız yeterli olacaktır. Yanında patates yerine salata kullanırsanız ultra sağlıklı bir yemeğiniz olur :)


Her zaman olduğu gibi yine yemek pişer pişmez ben dayanamayıp üsten bir resim çekip hemen yemeğe gömüldüm :)


Bu tarifi tabi ki tavada yağda kızartarak da kullanabilirsiniz. Yağda kızarttığınızda önemli olan yağın gerçekten sıcak olması. Yağ ne denli sıcaksa yemek o denli az çekecektir yağı. Oradaki mantık da aslında basit. Fakat fırına verdiğimiz bu tavuklarda hiç bir şekilde fazladan yağı olmaması daha sağlıklı bir seçenek sunmuş oluyor bize. 

Ben ve eşim bu farklı alternatifi çok beğendik. Çocuklarınızın da bayılacağına eminim. Hatta bu tabaklara bandırma işlemlerini çocuklarınızla beraber yapıp onları da bu lezzet ve zevkin içine dahil etmiş olursunuz. 

Bir diğer önemli bir bilgi de aslında şu - bu nuggetları çokca hazırlayıp pişirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz. Daha sonra fırını ısıttığınızda buzlu olarak fırın tepsisine koyup pişirmeniz yeterli olacaktır. Aynı şekilde pişecektir. 

Hepinize afiyet olsun. 

No comments:

Post a Comment