05 November 2015

5dk'da Tart

Geçenlerde 5dk da tart yaptım ve inanılmaz lezzetli oldu.

Şimdi sizinle bu güzel lezzeti sizinle paylaşacağım ki siz de uğraşmadan 


Önemli olan bu tartın çok pratik olması. Buzluğuunzda bulunan bir adet milföy karesini çıkartın ve çözülmeye bırakın.




Çözülürken doğal olarak biraz ıslaklık olacaktır. Ben önce bir peçete yardımı ile hafifçe bastırarak fazla suyu aldım. Kalanı da un çeksin diye çok hafifçe üzerine un serptim.


Kullanacağınız minik tart kalıbına boyut olarak oturması için hamurunuzu açın. Aşırı bir baskı kullanmayın. 


Yerleştirdiğiniz hamurun dibi şişmesin diye altını delin. Benim kadar abartmaya gerek yok ama ben eğlendim :)


200 dereceli fırına koyduğunuzda altın rengi alması 12-15dk arasında bir zaman alıyor. Tabi ki fırınına göre bu zaman kısala da bilir uzaya da bilir.



İçini ben evde hazır olan Lemon Curd ile doldurdum. Onun tarifini isteyen olursa onu da ayrı bir post ile paylaşabilirim. Ben tadını sevdiğim için bolca doldurdum içini. Alabildiği kadarıyla. 


Daha sonra zıt renk olabilecek ve kendini gösterebilecek süsleme ile pastam yenilmeye hazır hale geldi :)



Burada kullanabileceğiniz farklı dolgu ve süs malzemeleri olabilir.

İçini krema, çikolata ganache ya da pişirebileceğiniz (susuz olan) farklı meyveli iç kullanabilirsiniz.

Süslemesi için de renklere göre meyve kullanabilirsiniz, nane yaprağı, hindistan cevizi gibi farklı süsler kullanabilirsiniz.

Biz eşimle beraber yarım porsiyonlarımızı yuttuk dersem yeridir :)

Önemli tavsiye: Kullanacağınız içe bağlı olarak hamuru fırına vermeden azıcık şeker serperek tatlandırabilirsiniz.

Aranızda belki benim zaman ile sorunum olup bunun 5 dakikadan fazla sürdüğünü düşünebilir :) Saygı duyarım. Ama hesaba katarsanız hamuru çıkartmak 5sn, açmak 5sn, içini doldurmak 2 dk, süslemek 2dk. Aradaki pişme ya da çözülme sürelerini saymıyorum çünkü o arada mutlaka bir şey yapıyor olacaksınız ve uğraştırmadan tartınız hazır olacak. Misafirlerinize rahatlıkla sunabileceğiniz bir alternatif.

Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment