27 October 2015

Ev Yapımı Limonata

Merhaba limonata severler :)

Eminim hepiniz limonata yapmasını seviyorsunuzdur. Bende size benim 5dk süren limonata versiyonumu anlatacağım :)



Benim için limonatanın tadı önemlidir. Şeker oranı da aynı şekilde. Ama limonatanın tadından bahsederken ekşiliğinden bahsetmiyorum. Limon gibi tatmasından bahsediyorum. 


Ben limonun karakteristik tadı olan kabuğunu limonatalarımda kullanmayı seviyorum. Öncelikle bir kap alıyorum ve içine 1-2 su bardağı su koyuyorum ve içine göz kararıyarım bardak şeker koyuyorum ve 2 limonun kabuğunu içine rendeliyorum. 


Diyeceksiniz ki ne alaka. Limon, portakal ve zencefil gibi yararlı rendeler için suyu içine rendelenmeleri önemlidir. Kabuklarının ya da kendisinin özelliği ve yararını ancak suyun içine rendelenirse koruyor. Aromalar eğer suyun içine rendelenmezse uçup gidiyor. Bu sebeple suyun üstünden içine rendeliyorum limon kabuklarını. Siz rendelemeden sebze soyucu ile de uzun şeritler olarak da suyun içine rendeleyebilirsiniz. Eğer sebze soyucu ile soymak isterseniz kısa kısa yapın ki suya düşene kadar aroma ve yararını yitirmesin. Eğer kabuğu limonatanın içine süs olarak kullanacaksanız ve bundan dolayı uzun bırakacaksanız onu da keyfiniz bilir :)



Ben kabukları ve şekeri suya karıştırıyorum ve elimle kabukları ve erimemiş şekeri eziyorum suyun içinde. Daha sonra bu karışımı süzgeçten direk olarak sürahiye boşaltıyorum. İşte tam burada bir kaşık ile tadına bakıyorum! Çünkü limonların ekşiliği belli olmadığı için daha fazla şeker koyup dengelemem gerekiyorsa bu aşamada yapıyorum bunu.



Burada kalan kabuk ve çekirdekleri de süzgece bastırıyorum ki güzel limonatadan bir şey kalmasın :)



Limonatanızı renklendirmek isterseniz resimdeki gibi buzlar koyabilirsiniz. Hem limonatayı da sulandırmıyor ;) İçine ben dal olarak nane dalları koyabiliyorum ve nane tadı içine geçiyor. Farklı meyvelerin de suyunu koyabilirsiniz, çilek gibi. Meyveleri dilimleyip içine koyabilirsiniz (portakal, armut, elma vs.)



Afiyetle içiniz :)

No comments:

Post a Comment