18 December 2015

Actifry ile Patates Kızartması

Merhabalar,

Evlerinde ActiFry'ları olanlar bu anlattığımı gayet iyi biliyorlar. Bilmeyenler için de anlatmak istedim. ActiFry makinasıı bir çok şey için kullanıyorum ama en patates kızartması en popüler olanı.


Aslında hazırlık aşaması nonrmalde yapılması gereken standart patates kızartmasında yapılanlar.
  1. Parmak kalınlığında patatesleri kesin
  2. Patatesleri iyice kurulayın
  3. Zevke uygun olarak baharatlayın

Ben ActiFry kullandığımda makinanın içine koyacağım yağı baharatlama yaparken kullanıyorum. ve o şekilde makinanı talimatına uygun 25 dk sonra hazır şekilde çıkıyorlar. ActiFry sıcak hava üfleyerek pişirme yapan bir makina olduğu için sağlıklı bir versiyon olmuş oluyor. Benim ActiFry kullanma sebebim içine attığınız her ne olursa olsun, o pişme süresi boyunca dönüp bakmanıza gerek yok. Kendi kendine işini görebiliyor olması :)


Ama hepimizin evinde yeri de olmayabiliyor, ona ayırmak istemediği parası da. Bunu da gayet normal karşılayıp saygı duyuyorum. Benimde almadığım bir dünya alet var sonuçta. 

Evde klasik "Anne Usulü" dediğimiz patates kızartmalarını da sağlıklı versiyonunu yapmak çok kolay. Püf noktası yağı iyice kızartmak. Yağ ne kadar sıcak ise o denli az yağ çeker. Bu tarz kızartmalarda önemli olan yağa koyduğunuz patatesleri parça parça eklemek. Hepsini birden eklemiyoruz. Patatesler her ne kadar oda sıcaklığında da olsa kızarmış yağın derecesini düşürecektir. Bu sebeple de peyder pey dediğimiz birkaç adet birden koyup kızartmak en makbulü. 

Yağınızın kızardığını anlamanın bir iki versiyonu var. İlki bir adet patatesi koyup etrafında kabarcıklar oluşup kızarıp kızarmadığına bakmak. İkincisi ise elinizin altında tırnağınızın ucu kadar un/ekmek kırıntısı gibi ufak bir şeyi yağa salmak ve aynı reaksiyonu beklemek. 

Benim yağ içinde yapılan kızartmaları daha sağlıklı hale getirmek adına pişirdiğim patates kızartmalarının altına havlu kağıt ya da peçete koymam. Akan yağları çekiyor ve böylelikle nereden yağdan kısarsanız kar etmiş oluyorsunuz. 

Ben patates kızartmasını farklı yemeklerin yanına ya da patates kızartmasını sevdiğini bildiğim misafirlerime yapıyorum. Siz de her iki pişirme tekniği ile sevdiklerinize patates kızartmasını sağlıklı hale getirebilirsiniz. 

No comments:

Post a Comment