18 April 2017

Collateral Beauty - Gizli Güzellik (Sinema Filmi)

Merhaba,

Geçenlerde çok güzel bir film izledim. Dram kategorisinde ve biraz karanlık bir film açıkçası. Ama ben çok beğendim. 


Filmin konusu aslında basit. Kızını kaybeden bir babanın yaşadığı acı üzerine. Öfke ve kinini atmak için Zaman, Ölüm ve Sevgi'ye mektup yazıyor. Ortaklarının bu zor durumda batmak üzere olan şirketlerinin %60'lık bölümünün sahibi olan Will Smith'ten almak için giriştikleri bir oyun var. Bu mektupları bir bireye büründürüp onunla yüzleştiriyorlar.

Film beni yeni bir anne olarak zaten etkiledi ama filmin içinde bazı sözler beni çok etkiledi. Bunları da aşağıda sizinle paylaşacağım. Sözler çeviridir ve sadece beni etkileyen kısımlar dahil. 

Zaman - Sevgi yaratır, ölüm sonlandırır. Ben sadece arada kalan bir şeyim. Kimse zamanı anlayamaz. Zaman yok diyorsun ama bir gün çok uzundur aslında. Ben bir hediyeyim ve bolum. Ben sana bir armağanım ve sen bunu harcıyorsun. Senin bana değil benim sana kızgın olmam lazım. 

Sevgi - Kimi sevdiğimizi ve kimin bizi sevdiği konusunda güçsüzüz. Ama sevgi hayatı oluşturan kumaşın kendisidir. Her şeyde vardır. Karanlıktan sonraki aydınlıkta, hem güneş ışığında hem fırtınada. Kızının gülüşündeydim evet ama şu an acındayım da, ben her şeyin sebebiyim. Ben tek "neden"im. 

Bu film aslında beni bir nevi uyandırdı. Vaktin ve sevdiklerimizin değerini bilmemiz için. Olan vaktimiz ne kadar bilemiyoruz. Sevdiklerimizle olan vaktimizin kaliteli geçirilmesi bu anlamda önemli. Teknoloji çağından dolayı vakit çalan şeyler çok, bu sebeple bu hırsızları görüp/bilip onlardan gerektiğinde kaçabilmeli. 

Sevgiyi her şeyde görebilmeyi de öğretti aslında. Bunu en çok güncel hayatımda kullanmaya çalışıyorum. Mesela ağlayan bebeğim bir zaman sonra sinirimi bozabiliyordu.Şimdi sesini duyabiliyor olmak beni mutlu ediyor. Eşimin akşam internette dolaşması benim sinirimi bozabiliyordu. Şimdi beynini boşaltıp kendine zaman ayırmasını saygıyla karşılıyorum. 

Kısacası rahatsızlık verebilecek şeyler gözümde daha değerli ve hayatı kirleten şeylerden biraz daha uzaklaşmaya çalışıyorum. Kiminize belki de de yapay ya da saçma gelecektir bu denli pozitif bakış açısı ama denemenizi rica edeceğim. Deneyin ve hayatın daha kolay olduğunu görün.

Filmi de izlemenizi tavsiye ediyorum :)
Sağlıcakla kalın.

No comments:

Post a Comment