13 November 2017

Hummus - Nohut Böyle Lezzetli Olmamıştı :)

Merhaba Herkese,

Son zamanlarda bu hummus dediğimiz arkadaşa takmış durumdayım. Yapması inanılmaz basit ve inanılmaz lezzetli. Kim derdi ki nohut bu denli lezzetli olacak diye?

Hummus dediğin böle dalmalık olmalı :)

Hummus aslında çok amaçlı bir yan ürün. Yani kendisi hem bir dip (içine salatalık, havuç gibi sebzeleri bandırıp yiyebileceğiniz), hem masanızda meze, hemde açlığınızı bastırabileceğiniz bir ara öğün (acıkınca çay kaşığı ile tırtıklamak çok büyük zevk!). AAA ekmek (Wasa gibi sertler özellikle) üzerine sürülebildiğini de söyleyeyim. Hatta üzerine bir de avokado koydunuz mu yemeyin de yanında yatın. [Birazdan kalkıp hummus yapacağım sanırım :D]

Malzemeler çok basit;
  • 400gr haşlanmış nohut (hazır konserveler de mevcut ama her zaman ev yapımını tercih etmek sağlık açısından öncelikli)
  • 2 büyük baş sarımsak
  • Zeytinyağı (yarım çay bardağı kadar ama aslında göz kararı yapacaksınız)
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • Limon (ekşiliğine bağlı olarak birkaç damla da olabilir, yarım limon da)
  • Bir çimdik tuz
  • Su 1 yemek kaşığı (eğer nohutunuz çok kuruysa)
  • Arzuya göre baharatlandırabilirsiniz (ben arada kekik ya da kimyon da ekliyorum)


Hummus at its best!
Öncelikle belirtmeliyim ki nohut eğer kabuksuz olursa (artık bunla hangimiz uğraşırsa) hummus daha pürüzsüz oluyor. Bu sebeple eğer nohut haşlanmadan ya da haşlandıktan sonra hafif kalkmışsa ben elime gelenleri kabuğundan ayırıyorum. 

İkinci ipucu sarımsağı ezici ile karışıma katmanı olacak. Bütün atıp karıştırmak istediğinizde parçacık olarak kalıyor (denedim de oradan biliyorum).

Ben genellikle nohut ve fasülyeyi kocaman miktarlarda düdüklüde haşlayıp dondurucuya kaldırırım. Böylelikle bununla 1 kere uğraşıp belki 10 kerelik yemeklik hazırlamış olurum ve daha sonra yemeklerini yapmak ya da salatalara eklemek istediğimde 10 ile 30dk arasında bir vakt harcamış olurum ve tekrar tekrar geceden ıslatmakla uğraşmam. 

  1. Ben öncelikle sarımsak ve zeytinyağını mikserden (robot/blender ya da her ne kullanıyorsanız evde) geçiriyorum ki sarımsak yağa tadını iyice geçirsin. 
  2. Nohutu, tahini ve tuzu üzerine koyup püre haline getirmeye çalışıyorum. 
  3. Birbirlerine karışmaya yakın üzerine limon suyunu ekliyorum. Limonu eklemeden tadına bakmanızı öneririm. Eğer limonunuz çok ekşi ise az bir miktar yetecektir. Tatlı limon ile yarım limonun suyunu sıktığımı bilirim. 
  4. Eğer püre bir araya gelmiyor gibiyse ya da pütürlü gibiyse içine 1-2 yemek kaşığı su koyun. Bazen nohutları haşladıktan sonra süzgeçte fazla bırakmaktan dolayı kuruyabiliyor (yine başıma geldi).
  5. Karışımı ara ara tadın. Kenarlardakileri içine eklemeyi unutmayın. Eğer ağzınızda biraz daha kaygan bir his isterseniz eytinyağının miktarını arttırabilirsiniz. 
Karışıma daha bir DERİNLİK katmak isterseniz içine kimyon eklemenizi tavsiye ederim. Aslında diğer baharatlar da hummusa çok yakışıyor ama içinden ziyade tabakta üzerinde olunca daha çok yakışıyor. Bunlar hangi baharatlar?
  • Kekik
  • Kırmızı toz biber
  • Pul biber
Karıştırdığınız hummusu tabağın göbeğine öbek olarak koyun. Daha sonra kaşığın arkası ile ortasından başlayarak kenarlarına doğru zigzag ya da dalga hareketleri ile yavaşça yayın. Bunu yaparken tabağı döndürmeniz yardımcı olacaktır. 

Ben resimde de gördüğünüz gibi kaşığın arkası ile hafif çukurcuklar yapıp oraları zeytinyağı ile doldurmayı tercih ediyorum. Hem kurumamış oluyor hemde o ilave tadını eklemiş oluyor. Görselliği tartışmıyorum bile. Benim için görsellik tat kadar önemli (bebekle olan vaktimde hala uğraşmaya çalışıyorum)


Afiyet olsun :)

No comments:

Post a Comment