28 January 2013

Sevgililer günü yaklaşıyor :)

Tünaydın diyeyim herkese :)

Sevgililer günü yaklaşıyor, kimisi özel şeyleri yapmayı tercih ederken kimileri bu günü kutlamamayı tercih edenlerden. Ben de açıkcası bu günü "özel" gün olarak saymıyorum ama özel birşeyler yapmak için bir bahane olarak kullandığımı kabul ediyorum :)

Belki dışarda kutlamak istemeyecek fakat günün yüklenen önemini evinize bir nebze de olsun taşımak istiyorsanız belki basit bir iki tatlı yapmak istersiniz.

Size 3 farklı seçenek sunacağım :) Hepsinin uğraşı seviyesi ve zamanına uygun olarak seviyelerle belirleyip anlatacağım :)


Seviye 1: Vanilya Soslu Çilekler
Vanilya soslu çilkeler
Resimde de görüldüğü üzere son derece basit bir tatlı :) Yapacağınız hazırlıklar son derece kısıtlı. Şu an mevsimi olmadığı için marketlerde dondurulmuş olarak satılan çileklerden alıp, evde yine hazır satılan vanilya sosunu alıp (sos için belki süt de gerekebilir) malzemelerinizi hazır etmiş olursunuz. Çözülen çilekleri resimdeki gibi kesip, oluşan boşluğa ise vanilya sosunu koyarak şık ve bir o kadar da güzel ve lezzetli bir tatlı yapmış oluyorsunuz. Arzu edene göre içine krem şanti, çikolata yada hoşunuza giden herhangi bir sosu koyabilirsiniz.
Seviye 2: Meyve Şişleri
Meyve şişleri
Bu da eğlenceli olan tatlılardan :) Gördüğünüz gibi dilimlenmiş meyve, kek ve dondurma üçlüsünden oluşmaktadır :) Bundaki uğraşı seviyesi daha çok olmamakla beraber birazcık daha zaman alacaktır. Meyveleri dilimlemek gerektiği gibi hoşunuza giden bir keki de meyvaların boyutlarında kesmek gerekmektedir :) Resimde ilk olarak kek parçası, üstüne istediğiniz dondurma ve üzerine çilek şeklinde bir sıralama görmektesiniz. Siz zevkinize göre istediğiniz meyve, kek ve dondurmayı kullanabilirsiniz. Buradaki en önemli nokta yapılan meyve şişlerini dondurmanın erimeyeceği soğukluktaki bir yerde muhafaza etmek :)

Seviye 3: Kalpli Börekler
Kalpli börekler :)
Seviye 3 diye resmini koyduğum son tatlı da hamur yemek sonrası tatlı niyetine sayanlara geliyor :) Resimde kullanılan malzemeleri ben size sayayım; milföy hamuru, beyaz peynir ve kiraz. Evet bencede kulağa ilk etapta saçma gelen bir karışım. Açıkcası ben bu tatlıyı yapmadım o yüzden tadı nasıl olur bilemiyorum ama yapanlar olursa kesinlikle sonuç hakkında bilgi istiyorum :) Bu resmi açıkcası ben ilham versin diye koydum. Basit  bir şekilde bu milföy hamurunu kalp kalıplarınız olmasa dahi yağlı kağıt kullanarak yaratabilirsiniz. Düzgün şekilde kestiğiniz yağlı kağıdınızı hamurun üstüne koyup düzgün kalplere ulaşabilirsiniz :) İki kalbin de içini doldurarark da sonra fırına verip güzel göreklerinize ulaşabilirsiniz. 

Bu da benden size birkaç tatlı tavsiyesi olsun :)

No comments:

Post a Comment