04 October 2013

Günlük Hayatta Porsiyon Kontrolü - 1

Merhaba Beyler ve Bayanlar...

Günlük hayatımızdaki porsiyon kontrolü konusuna başlamıştık ve bu konuda devam etmek istiyorum. Aslında iş dışında, günlük hayatınızda yapabileceğiniz küçük farklılıkları nasıl uygulayabileceğinize dair bir kaç ipucu paylaşmaya devam etmek istiyorum. Önemli olan kışa girdiğimizde fazlasıyla kilo almamak. Herkes kilo alıyor ama aldığımı 3kg olsun 5kg yerine. Haydi başlayalım...


Evde kendime uyguladığım bazı şeyler var. Bunları da aslında şansa keşfettiğim şeyler. Zamanla dikkatimi çeken şeyler. Mesela:

Tatlıları küçük kaplara koyun. Mesela evde sahte tavuk göğsü yaptığımda ilk etapta misafire güzel sunum için Paşabahçeden Camda Bi'lokma adında bir sunum tabağı almıştım. Hem misafirlerim bayılıyor bu sunuma hemde tadımlık bir boyutta olduğu için yarım kalanları atma gibi bir üzüntü yaşamıyorsunuz. Daha sonra kalan bardaktakileri sizler afiyetle yiyorsunuz. İşte kalan bu bardakları yerken farkettim ki bu boyut süper! Bu boyutta hem tatlı ihtiyacım karşılanıyor hemde fazla kalori almamış oluyorum. Önceden Borcama yapar ve kare şekilde keser servis ederdim. Misafir gidince bende tırtıklamaya başlardım, ta ki bitene kadar! İşte bunun önüne geçmiş oldum bu güzel bardaklar sayesinde :) Böylelikle yiyeceksem her gün bir bardak yiyorum, borcamda olanından ne kadar yediğimi bile bilmiyorum.

Meyveleri Dilimleyin: Burada önemli olan şey aslında bir porsiyon meyveyi uzun bir zamana yayarak yemek. Elinize bir elma ya da şeftaliyi bitirene kadar yemek gerekiyor (genellikle) ama dilimlenmiş meyveyi azar azar yiyebiliyorsunuz. Kısacası canınız meyve çektiğinde istediğiniz kadar yeyip gerisini zorla yemek zorunda kalmıyorsunuz. 

Tabak Boyutu: Bazılarımızın tabakları çok büyük olabiliyor. Mesela benim "misafir tabaklarım", o kadar büyükler ki tatlı tabağını yemek tabağı niyetine kullanıyorum. Eğer misafirimize fazlaca meze hazırlamışsam ya da farklı salatalar, ancak o zaman yemeğinin yanına alabilsin diye o tabakları çıkartıyorum. ÖNEMLİ OLAN BEYNİNİ KANDIRMAK. Küçük tabağı normal doldurduğunda beynin bunu "Tabak doluysa bende doyarım" şeklinde algılıyor. Fakat aynı miktarı büyük tabağa aktarırsanız (bunu evde deneyin) tabak dolmadığı için doyacağınızı sanmıyorsunuz. Bu tamamen psikolojik farkındaysanız. Burada da dilimlemek çok önemli. Mesela iki but tavuk koyduğunuzda iki butla doymam diye düşünebilirsiniz. Ama o iki but tavuğu kemiğinden ayırıp (çocuklara hazırlıyormuş gibi düşünün) parçaları koyduğunuzda gözünüze daha çok gelecektir. Her şey beyin ve gözü kandırmakta. Yani zayıflamak istiyorsan yemek tabağında değil tatlı tabağından yemelisin.

Yoğurt karnını şişirir: Bu aslında benim kendimi kandırma yöntemim :) Yemeğin yanında yediğin 3-5 kaşık yoğurt seni şişirir ve yemekten istediğin kadar yemeni engeller :) Bu sebeple yemekten önce biraz yoğurt yiyebilirsiniz, hem metabolizmayı hızlandıracaktır, hemde hafiften sizi şişirecektir. Başka bir yöntem yoğurtlu semiz salatası yemek. Aynı görevi yerine getirir ve semizin faydalarından da yararlanmış olursunuz.

Konunun devamını size diğer yazımda aktaracağım. Bir seferde fazla bilgi vererek aklınızın karışmasını istemiyorum. Bu yazıklarımı uygulayabilir misiniz sizce? Zor mudur? Benimle fikirlerinizi paylaşın. Facebook sayfama ya da aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Sizin önerileriniz var ise onları da paylaşabilirsiniz.

Kolay gelsin herkese! :)

No comments:

Post a Comment