04 February 2014

Farklı Bir Kabak Tatlısı

Merhaba Tatlı Severler!

Geçenlerde kocamın isteği üzerine hiç yemediğim bir tatlı yaptım. Kabak tatlısı. Bilemediğimden dolayı tabi ki yüzyılımızın ansiklopedisi Internette araştırdım :) Kendimce ayarlarını yaparak da ortaya güzel bir şey sundum :)


Şimdi sizlerle neyi nasıl yaptığımı paylaşacağım. Daha önceden de bin kere dediğim gibi tatlıyla aram olmadığı için bu tatlının tadı nasıl olmalı, ne içermeli bilmiyorum. Aldığım tepkiler üzerine farklı olduğu. Eğer klasik bir kabak tatlısı istiyorsanız sanırım bu tatlıyı beğenmeyeceksiniz. Ama yeni tatlara açıksanız beğeneceksiniz. Benim kocam beğendi  (çaktırmayın zor beğenen biridir :P ).

Kullanılan Malzemeler;
  • 1,5kg Kabak
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya şekeri
  • 2 adet karanfil
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 çay bardağı su


Yapılacaklar aslında çok basit. 
  1. Kabak dilimlerini yenebilecek boyutlarda kesmek. 
  2. Hepsi yıkanıp temizlendikten sonra bir adet derin tencereye diziyorsunuz (yayvan bir tencere de olabilir). Daha sonra bütün ürünleri üzerine döküyorsunuz. 
  3. Tencerenin altını orta karar bir ateşte yakıyorsunuz (kısık ateş değil tamamı da değil, arasında). 
  4. 20-30dk sonra kabağın üzerindeki malzemeler erimiş oluyor ve kabak kendi suyu ve koymuş olduğunuz su ile birlikte bol baloncuklu köpürmeye başlıyor ama taşmadan. 
  5. Keyfinize bağlı olarak bu durumda olan kabakları karıştırabilirsiniz.
  6. Daha sonra kabak yumuşayana kadar 5-10 dakikada bir kontrol edeceksiniz. Kontrolünüzü bir çatal aracılığı ile yapabilirsiniz. Kabak rahatlıkla çatal ile ayrılıyorsa kabağınız pişmiştir. 
Benim elimin altında bu tencere vardı ve üzerinde delikler olduğundan dolayı, buharı kaçmasın ve tadı içinde kalsın diye kapağın altına alüminyum koydum.



Pişmiş kabak daha sonra bir adet servis tabağına oda sıcaklığına inmesi için konur ve bekletilir. Oda sıcaklığına ulaşan kabaklar buzdolabına alınır ve servis zamanı kaymak ve ceviz ile servis edilir. Bende çam fıstığı ile de güzel olur :)



Dediğim gibi daha önceden yemedim bu tatlıyı, bu sebeple ne ile birlikte gider bilemedim. Kafamdaki kabak tadı ile tahmini olarak bu ekstra malzemeler uyar diye düşündüm. Şansıma da uydu. Mesela balımı seçerken çam balı kullandım, biraz daha karakteri olduğu için. Siz sadece şekerli olsun ben tat istemiyorum derseniz çiçek balını öneririm.

Bu tatlı şerbetli tatlılar gibi fazla tatlı değil, insanı baymıyor. Eğer tatlının sizi baymasını isterseniz daha da bol şeker kullanabilirsiniz.

Misafirlere hazırlık olarak ya da misafire gideceğinizde rahatlıkla yapabileceğiniz bir tatlı. vaktiniz kabak dilimlemek ve haşlanmasını beklemekle geçiyor. Açıkcası bir yere leziz bir tatlı götürmek isteyip fazla uğraşmak istemeyenler bunu kesinlikle yapsınlar! :)

Afiyet olsun :)

No comments:

Post a Comment