21 April 2014

Ev Yapımı Patates Püresi

Merhaba ağzının tadını seven topluluk :)

Sizinle bugün benim evde canımın istemesi ile birlikte arada yaptığım patates püresinin tarifini paylaşacağım. Yaptıklarım genellikle bilindikten uzak olduğunu bildiğiniz için bunun farklı olduğunu size söylememe gerek yok sanırım :) İlk resimde bir somonum eksikti yoksa bu denli püre ile o minnacık somon eş değer değil yanlış anlaşılmasın :)


Aslında bu patates püresi herkesin ağzının tadına bağlı olarak içindekiler değiştirilebilinir ama ben baharatlı patates püresi seviyorum. Somon gibi yağlı bir balığın yanına çok yakışıyor böylesi. 

Normalde her gün işten geldiğim zaman yemek yaptığım için artık işin pratiğine kaçıyorum. Patatesleri ne kadar küçük kesip kaynatırsanız o kadar çabuk kaynayacaktır. Nasıl olsa ezeceksiniz, o sebeple normal ya da yüksek ateşte (taşırmadan!) kaynatabilirsiniz. Suyunu süzdükten sonra da içine istediklerinizi katabilirsiniz. Benim kattıklarım;
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • Taze maydanoz
  • Taze nane
  • Pulbiber
  • Tuz
  • Kişniş
  • Kekik
  • Tencerenin dibini kaplayacak şekilde süt
  • Pamersan (kaşar da olur)
  • Karabiber
Baharat miktarı tamamen ağzınızın tadına bağlı olarak eklenebilinir. Kimi az kimi çok. 


Öncelikle baharatlar, yağ ve sütü karıştırdım ki tadı eşit derecede dağılsın istedim. Daha sonra karıştığına emin olduğum zaman üzerine bolca parmesan ekledim. Burada önemli olan ince rende ile rendelemek peynirinizi. Bu da parmesanın hafif tuzlu tadını püreye eklemesi dışında aynı anda yoğunluk da veriyor. 



Tamamı karıştığında da hafif ateşle ya da mikrodalga fırını ile yemeğe sıcak sunmak için ısıtınız. Aslında benim kattığım süt bu pürenin diyet olmasına yardımcı oluyor, normalde krema kullanılmalı ama zaten karbonhidrat yediğimizden dolayı vücudu daha da ağırlaştırmadan ve lezzetten vazgeçmeden çözüm bulmuş oldum. 



Siz hangi baharatları tercih ediyorsunuz? Yoksa sadece yağ, süt tuz mu kullanıyorsunuz? Fikirlerinizi aşağıda yorum olarak paylaşırsanız sevinirim. Yaptığınız pürelerin resmini de Facebook Sayfasına bekliyorum :)

No comments:

Post a Comment