25 July 2015

Denis Usulü Güllaç

Merhaba Herkese!

Ramazan bitti ama ben yine de sizinle benim yaptığım Güllaç'ın tarifini paylaşacağım. Diğer kişilerden ne kadar farklı yapıyorum bilmemekle beraber kendimin nasıl yaptığını paylaşayım dedim.



Kullandığım malzemeler aşağıda mevcut;
  • 1,5lt süt (tepsisine bağlı olarak daha fazla ya da daha az da olabilir)
  • 1 su bardağı şeker (şekeri azaltırsanız diyetinizi bozmayacaktır)
  • Muskat
  • Kakule
  • Vanilya (keyfe bağlı)
  • Güllaç yaprakları
  • Fındık (iç malzeme) blenderin aldığı kadar kullandım. 
  • 100 gr Ceviz (dış süsleme)


Çok güzel bir baharat değil mi?
Bütün malzemelerimi soğkken karıştırıyorum ve süt ısınıncaya kadar karıştırıyorum. Isı ayarını da parmağımı soktuğumda 3sn civarında tutabiliyorsam benim için ısınmış sayılıyor. Normalde vanilya koymuyorum ama bu sefer koyasım geldi. İsteyen karanfil de koyabilir süte, o da çok güzel tat verecektir.

İç malzeme olarak aslında evde ne varsa onu kullanabilirsiniz. Çiğ badem, fındık, fıstık, ceviz, kaju ne varsa. Hatta karışık bile olabilir, geçen sene öyle yapmıştım çok beğenilmişti.

Ben baklava yapımında kullandığım tepsiyi uygun gördüm bu sefer. En son geçen sene yapmıştım güllacı ve o zaman hangi borcama yaptığımı anımsayamayınca bu çözümü buldum.


İlk katmanı güllaç ile kaplayarak başlıyorum ben. Neden bilmiyorum ama öyle :)


Daha sonra ıslatmak için üzerine 2 çorba kepçesi sütü yayarak döküyorum. Arada siyah kakuleler de ben buradayım diyor :)


Sütün üstüne fındıklarımı döküyorum. Farkındaysanız çok toz halde değiller. Bence bir insan çorbanın dışında dişleriyle yediğini hissedebilmeli. Bende bu sebeple fındıkları dişe gelecek boyutta korumaya çalışıyorum blender ile kırarken.


Fındığın boyutunu rahat görün diye yakın çekim de yaptım.


Her şeyi üst üste koyunca en sonuna iki katman olacak şekilde (iki güllaç yaprağı)
güllaç yapraklarını yerleştirip, son sütü de üstüne döküyorum.

Bazen bu yaprakların sütü çekmesi vakit alabiliyor. O sebeple bunu hızlandırmak isterseniz üzerine elinizle hafifçe bastırabilirsiniz. Sünger etkisi yaratmış oluyorsunuz o zaman.


Üstünü de bol cevizle (100gr kadar) örttüm. Benim hangi işim normal ki bu normal olsun? Bunu da bu şekilde yapmak istedim.


Ellerimi yıkarken eşimden tepsiyi buzdolabına yerleştirmesini rica ettim. İkimiz de aynı anda çok güzel gözüktüğünü söyledik. Artık bazı şeyleri koku ve tipinden iyi olup olmadığını anlayabiliyoruz.



No comments:

Post a Comment