07 July 2015

Gözleme ve Arkadaşları

Merhabalar,

Bazı zamanlar yemek yapmakla uğraşmak istemez ve kahvaltı tarzında geçiştirmek istersiniz. Size aslında gözlmeyi nasıl yaptığımı anlatmaktan ziyade, sofranızı nasıl yeşilliklerle donatabilirsiniz onu göstermek istiyorum.


Evde fazladan peynir vardı. Gittim yufka aldım ve şipşak gözleme yaptım. Evdeki çökelek ve beyaz peyniri kullandım. İçine nane ve maydonoz koydum ve başladım gözleme yapmaya.

Hepiniz gibi bende kalanmış gözlemenin karesini doldurup aynı şekilde örtüyorum yine. Kaparken tavamın boyutuna uygun olarak kapatıyorum farklı olarak. Ben izli ızgara tavası kullandım (döküm) o sebeple gözlemelerimde izler var :)



Aslında evde fazlaca sebze vardı ve gözlemeden çok sebze yemek istemiştim. Resimde gördüğünüz gibi sivri biber, kırmızı paprika biberi, havuç ve öldürdüğümüz limonlu soğan var. Salata ve marul da ekleyecektim ama tek başıma yiyeceğimden dolayı fazla gelir dedim ve abartmadım :D


Soğanın nasıl yapıldığını daha önce de anlatmıştım. Soğanı ortadan bölüp ince ince doğruyorsunuz. Daha sonra soğanları bol tuz ile eziyorsunuz (mıncıklıyorsunuz). Daha sonra suyunu atsın diye suyun altında tutup, suyu da çıksın diye iyice sıkıyorsunuz. Soğanları limon ve isteğebağlı olarak tuzlayıp afiyetle yiyorsunuz.







Gözlemenin yanın yeşil çay yapmıştım. Yeşil çay bildiğiniz gibi metabolizmayı hızlandırır ve karbonhidrat ile beraber alındığında karbonhidrat emilimini azaltır. 



Akşam kahvaltı tarzında yemek yemek isteyenlerin rahatlıkla seçebileceği bir alternatif. Bol sebzeli olmasına dikkat edin. Gözlemeyi abartmadığınız sürece (ben bir tane yedim) ve sebzeleri bolca tüketirseniz diyet bir menü bile olabilir.

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment