12 August 2015

Yeşil Pilav - Jade Pearl Rice

Merhabalar,

Geçenlerde Amerika'ya fuara katılmak için gittim. Amerika'ya ilk gidişimdi. Hazır oradayken farklı tatları deneyelim diye gittiğim bir market zincirinden farklı şeyler aldım. Aldığım şeylerden birisi de yeşil renkli pilavdı.




Aslında bu pilavın rengi yani yeşilliği bambu suyu kullanılarak elde ediliyor. Bambunun içerisindeki klorofil bu yeşil renge sebep olmaktadır.

Bu pilavlar Çin'de yapılmaktadır. Kısa ya da orta uzunluktaki pilavlar bu iş için kullanılmaktadır. Orada bir çok şirket ve markalar için bu işlemler yapılmaktadır.

Bu pilavı pişirdiğinizde yeşilliği biraz gitmekte. Eğer evde normalde tereyağ ile pilavı önden pişirirseniz de kahverengi olacaktır. Merak etmeyin, bu pilavı yaktığınız anlamına gelmiyor :) Pişirmesi yaklaşık 15-20 dakika kadar sürmektedir. Pişen pilav baya nemli ve yapışkan bir hal alıyor. Aslında sushi ve risottoya daha uygun bir pilav gibi geldi bana.



Benim aldığım pilav glutensizdi ama her marka öyle midir bilemem.

Ben curry yapmıştım ve onunla beraber bu pilavı yedik. Tatsızlığından açıkcası yemeğe pek bir özellik katmadı. Daha doğrusu curry gibi baskın bir baharatın yanında kendisini gösteremedi.

Aslını isterseniz tadından ziyade rengi için alırdım ben bu pilavı. Yani soslu bir yemeğin yanında yemeğin kendisini daha iyi gösterebilmesi için bu renkte bir pilavı kullanmayı tercih ederdim. Nitekim turuncu renkli curry de kendisini yeşil pilav sayesinde daha rahat gösterdi. 

No comments:

Post a Comment