21 October 2015

Tulum Peynirli Salata

Merhabalar,

Uzun zamandır size yazamıyordum. İş hayatım ve özel hayatım baya yoğun bu aralar :)

Restoranlarda tulum peynirli salata yemeye bayılıyorum. Geçende de evde malzemeler vardı ve ana öğün yerine güzel salatadan yedim. Eminim hepiniz bunun nasıl yapıldığını biliyorsunuz ama ben de size nasıl yaptığımı ve bazı püf noktaları paylaşmak istiyorum.


Bu sebzeyi ben kırmızı etin yanın çok yakıştırıyorum. Sosunu farklı yapmanız durumunda tavuk ve balıkla da çok güzel oluyor.


Genellikle sebze ve meyvelerinizi sirkeli suda belli bir süre bekletin derler. Her zaman vaktim olmasa da arada bende yapıyorum bunu. Sirke tüm mikropları öldürdüğünden doğal bir çözü bu konuda. Ben 15-20 dk kadar bekletmeyi uygun görüyorum. 

Normal şartlar altında salatanızın yapraklarını kurutmak çok önemli. Sebebi ise salatanın sosunun hem sulanmaması için, hem de marulların sosu kendine çekebilmesi için.


Benim salatalarımda havuçlarımı değişik bulurlar. Normal rendelemektense ben aşağıdaki gibi kesip salatama o şekilde ekliyorum. Zamanlama olarak rendelemekle aynı zamanı alıyor ama hem göz zevkime daha çok hitap etmekte ve yerken de daha eğlenceli bence. 


Malzemeleri keyfinize uygun olarak kestikten sonra geldik tulum peynirine. Aslında burada benimki direk buzluktan çıkma. Ben taze iken alıp bir poşete koyuyorum ve dondurucuma koyuyorum hemen. Parmaklarınızla bastırınca hemen parça parça oluyor ve tazeliğini de korumuş oluyor. sigara böreği saracaksanız da pratik oluyor. Dışarı çıkıp almanıza gerek kalmıyor. Beğendiğiniz bir peynir var ise ihtiyacınızdan fazlasını alıp bu şekilde dondurucuda saklayabilirsiniz. 


Salatanızı bir araya getirdikten ve üzerine peynir ve cevizinizi ekledikten sonra gelelim soslama kısmına. Bu arada ben salatama kırmızı soğan ekledim canım çekti diye ama standartta bu salatada soğan yok. Evde canınız ne isterse siz ekleyin. 


Soslarda herkes keyfine uygun bir şey seçecektir. Ben bu salataya balsamik sos, nar ekşisi yakıştırıyorum. Eğer salatam kuru ise birazcık da zeytinyağı ekliyorum. Onun dışında başka bir şey kullanmıyorum. Fakat isterseniz kendinizin ağız tadına ne uygunsa ona göre o miktarda onu ekleyin.

Ben Almanya'da tadınabakıp beğendiğim bir balzamik sos kullandım ve siz de pahallı olmasına gerek kalmadan lezzetli bir balsamik sos kullanın derim. Nar ekşisine de biraz para kıyıp iyisinden ve yoğun olanından alın derim. Bu eklenen soslar salatanızı canlandıran ve ağzınızda lezzetini bırakan şeyler olduğu için ne kadar kaliteli olursa o denli lezzetli salatanız olur. 



Ben bayıla bayıla yedim bu salatayı. Kocam da yedi. Soğanı eklemem gerçekten değişik oldu ama dediğim gibi sizin hiç bir zorunluluğunuz yok bu konuda :) Ben sosunu o kadar beğendim ki dibinde kalan sos ve peynirleri ekmekle sıyırdım resmen. bitirdikten sonra da gözlerimi kapattım salatanın lezzetinin tadını çıkarttım! O kadar güzeldi. Ağım sulandı ya sizin? :)

Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. İçindeki peynir ve ceviz sizi tok tutacaktır. Yemeklerinizde biraz farklılık yaratmak bu kadar basit!

Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment