29 September 2014

İstiridye Mantarı - Yemek Tarifi

Merhabalar,

Dün akşam hiç denemediğim bir şey denedim. İstiridye mantarı pişirdim! Normalde mantar sevmem ben, ne pişmişini ne de çiğ halini ama istiridye mantarı gözüme güzel gözüktü ve ilginç bir şekilde de iştahımı açınca hemen aldım (markette bir alana bir bedava olmasının hiç ama hiç alakası yok!) :)


Öncelikle sizinle istiridye mantarının güzelliğini paylaşmam gerekiyor. Üstü ipek gibi yumuşacık ve beyaz, altıda sanki fırfırlı bir etek. İtina ile incecik zarlarla sanat eseri! Zaten beni İnstagram'da takip edenler de görmüştür paylaştığım resmi. Takip etmenizi öneririm ;)



Mantar yemeyi sevmeyen ben nasıl bu mantarı pişirecektim? Tabi ki internetten yardım aldım. Et gibi bir tadı olabilir tahminim gerçekten doğru çıktı. İlk defa yaptığımdan dolayı mantarın kendisi ile fazla oynayıp riske atmak istemedim ve bu sebeple bu seferlik sadece soteledim. Ama evde ikinci kutu istiridye mantarı bulunduğundan dolayı onunla deneysel çalışmalara devam edeceğim. 

Yaptıklarım çok basitti açıkcası. 
  1. Mantarları toplu olarak bağlı olduğu kökünden ayırdım.
  2. Su altında temizledim (biliyorum su ile mantar temizlenmemesi gerekiyor ama koca kişisi bu konuda ısrarcı) 
  3. Tavada tereyağı eritilir, üzerine 3 diş sarımsak eklenir.
  4. Kurumaya alınan mantarlar tavaya olduğu gibi eklenir.
  5. Ben üzerine limon kekik ve nane ekleyerek mantarları baharatladım. Tuz ve kara biber de doğal olarak eklendi. 
  6. Mantarlar suyunu salıp tekrar kuruyana kadar pişirdim. Olabildiğince et gibi kızartmaya çalıştım. Yani tek tarafını kızartıp daha sonra diğer tarafına çevirdim. 
Aşağıdaki dönüşümü inceleyin...





Biz mantarı dün akşam makarna ile yemeyi tercih ettik. Ama Fırında Patates ya da pilav ile de güzel olacağı kanaatindeyim.

Ben tabağımızı biraz parmesan ve soğan ile hem süsledim hem tatlandırdım.


Bir sonraki denemem soslu bir şekilde olacak. Ama tahminime göre sosu ve mantarı ayrı ayrı pişirmek gerekecek ve tabakta birleşmeleri daha doğru olacaktır. Sos mantarı yumuşatacaktır ve ben bunu sevmeyeceğime bahse girerim!

Gelelim bazı önerilere;

Mantar inanılmaz küçülüyor(muş) o sebeple çiğ hali sizi kandırmasın, çiğ halinde doyarız dediğiniz miktarın iki katını pişirin. 

Mantar tavada bu şekilde kızarınca etten farksız! Hatta çıtır bile oluyor. 

Mantarın yanına tuz bazı olan soslar yakışacaktır. Peynirli, soya soslu (planlarımda var) içerikler tercih edilmelidir.

Diyette olan ve kalorisi düşük yemek yemek isteyenlere bu tarif tavsiyem olacaktır. Tabi ki yanındaki karbonhidratı azaltmak kaydı ile bu yemek uygun bir diyet yemeği olacaktır. 

Tadı et gibi olduğundan dolayı sadece salata ile beraber de yenilebilinir ve bu şekilde de diyet bir alternatif olabilir. 

Bir sonraki gelişmiş istiridye mantarı yemeği ile görüşmek üzere ;) Deneyenlerden yorum bekliyorum. Çekingen olmayın ;)


No comments:

Post a Comment