20 December 2013

Elmalı Tart/Turta Keki (Apple Pie Cake)

Sevgili tatlı severler :) Merhaba...

Size son yaptığım elmalı tartın tarifini vereceğim. Artılarını ve eksilerini de sıralayacağım. Resmim çok net olmamış kusura bakmayın ;)

Öncelikle neden bu tatlıyı seçtiğimi söyleyeyim. Çok basitti!!! Tarifinin basitliği, kullanılan malzeme sayısı da az. 

Malzemelerimiz;
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı esmer şeker (isteyen beyaz kullansın)
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 225gr margarin (ben tereyağ kullandım)
  • 2 tatlı kaşığı limon suyu (ben göz kararı ekledim)
  • 5 orta/büyük boy Granny Smith Elması
  1. Un, şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın ve küçük parçalara kesmiş olduğunuz yağı mikserdan geçirin. Yağ parçaları bezelye boyutuna gelince tabanınız olmuştur. Bunu kalıbınıza bastırarak yayın. Ortalama kalınlığı 1cm kadar olsun.
    • Burada önemli olan şey karışımınızı elinize alıp bastırınca forma girebilecek olması. Yağı neden eritmeyip bu şekilde yapıyoruz? Çünkü yağlar parçacık olarak kaldığında ve fırına girip eridiğinde orada bir boşluk oluşacak yani bir hava kesesi. Bu keseler de kekin havalı olmasına yardımcı olacak. Bu sebeple de bu karışımı yapıp kalıbınıza serdiğinizde buzdolabında bekletmenizi tavsiye ederim ki yağlar eriyip formunu bozmasın. (Ben kendim en baştan eritip unla karıştırdım ama bu tamamen tembellik ve mikseri tak çıkart ile uğraşamadığımdan kaynaklandı siz benim gibi yapmayın. Sonuç kötü olmadı ama tarife uysaydım eminim daha güzel olurdu)
  2. Fırınınızı 180 dereceye açın ve ısıtın. Keki pişirirken üfleme olmasın. 
  3. Elmaları ince dilimler ile kesin ve kestiğiniz dilimleri limon suyu ve 1 tatlı kaşığı tarçın ile tatlandırın. 
    • Ben tarifte olmayan şekeri de ekledim içine çünkü kekteki şekerin yeterli olup olmayacağını bilemedim. Ama eklediğim iyi olmuş.
  4. Kekinizi daha sonra 1 saat kadar fırınınızda pişirin.
    • Bu tarifte fırın ısısı 180 derece ve bir saat pişirme süresi. Diğer tariflerde 220 derece ve yarım saat pişirme süresi veriliyor. Açıkcası ben 180 olanına uydum. Fakat zamanın yarısını alüminyum folyo ile ağzını kapalı tuttum ve 20-30dakika kala onu kaldırdım. Bu da elmaların suyunun buharı içinde kalıp biraz sıvı olsun istedim. Tabi ki üstünün kararmasını da engellemek istedim. 

Kekiniz pişince oda sıcaklığında olacak şekilde elmalı tat kekinizi yiyebilirsiniz. Fakat bu konuda da fikirlerimi beyan edeyim. Bu tart sıcak olarak yenmeli. Fakat tart tek başına güzel olmuyor demeliyim. Çünkü şekeri hissedilmediğinden dolayı pek tatsız geliyor. Ama yanına iki top vanilyalı dondurma koyunca yeme de yanında yat seviyesine ulaşıyor :)



Buna istinaden de bence kekin içine o kadar şeker koymaya gerek yok. Bir su bardağının yarısını kekin içine, diğer yarısını da elmalara dökerek gayet yeterli bir miktar ile kekinizi yapabilirsiniz. Herkesin ağzının tadı farklıdır tabi ki ama bu deneme yanılma ile biz bu kararı verdik. 

Yok ben bunla uğraşamam daha basiti varsa onu yaparım diyorsanız da Süper Basit Elmalı Turta yazımı okumanızı tavsiye ederim. Elma ile yapabileceğiniz diğer bir farklı tatlıyı da Sağlıklı Profiterol olarak linkimize tıklayarak görebilirsiniz.

Herkese afiyet olsun :)


No comments:

Post a Comment