02 August 2013

Şeftalili Tatlı

Merhaba Herkese,

Bugün görselliği çok güzel olan bir tatlı tarifi vereceğim size. Kendim evde yaptım ve  resmini koyacağım :) Bakalım bu hafif tatlıyı siz de beğenecek misiniz?


Size şimdi lazım olan malzemeleri sıralıyorum;

  • 1 adet ağzından taşan su bardağı un (2,5dl)
  • 1/2 su bardağından az şeker
  • 1 poşet kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
  • 1/2 paket (100gr) krem peynir (philledelphia, beyaz etc)
  • 1/2 su bardağı süt
  • 3 büyük şeftali, dilimlenmiş
  • 1-1/2 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 paket krema
Hemen hazırlanışına geçiyorum:
  1. Unu, kabartma tozunu, iki yemek kaşığı şekeri ve limon kabuklarını bir kapta karıştırın. Daha sonra üzerine yarım paket sürme beyaz peynir ekleyin (ben pınar kullandım) ve peyniri bu tozlarla iyice karıştırın. Elinizdeki sütü bu karışıma yavaşça ekleyin ve hamur oluşturmasını sağlayın. Hamuru fazla baskı uygulamadan yoğurun, fazla dövmemek gerekiyor hamuru.
  2. Hamuru 8 parçaya ayırın. Her hamuru yarıma bölerek kolaylıkla 8 parçaya ulaşabilirsiniz. Bunları yağlı kağıda yerleştirin ve hafiften bastırın ki bisküvi gibi 1cm kalınlığında olsun. Üzerine de kalan sütü sürün. İsterseniz üzerine ilaveten biraz şeker serpebilirsiniz.
  3. 220 derecelik fırında üzeri hafif renk alıncaya kadar, kızarana kadar bekletin. 10-12dk kadar sürüyor bu süre.
  4. Bu sırada şeftalileri ince dilimler halinde kesin, üzerine yarım limon suyu ve şekeri ekleyin ve tamamını karıştırın.
  5. Kremanızı da bu sırada çırpabilir ve kremşantinizi yapabilirsiniz.
  6. Fırından çıkan keklerin soğumasını bekleyin.
  7. Ortasından keseceğiniz keklerin, alt parçasının üzerine öncelikle şeker/limon karışımından bir kaşık sürün. Üzerine şeftali yerleştirin.
  8. Şeftalilerin üzerine kremşantinizi koyun.
  9. Kekin üst parçasını da onun üzerine koyun ve tarçın ya da pudra şekeri ile üzerini süsleyin.
Ben elle yemeyi tercih ettiğim için tarçını kremanın üzerine döktüm HAFİFÇE.



Farkındaysanız benimkiler biraz fazla karardı :D Fırında biraz fazla kaldılar ne yazık ki. Kremşanti kısmını da abartmadan ekledim. Eşim her ne kadar şerbetli tatlıları beğense de buna da bayıldı :) ikişer tane yedi her yemesinde :) 

Sizin de yaptıklarınızın resimlerini bekliyorum. Yorumları da.. Aranızda bir kısmını farklı yapmış olan çıkabilir. Mesela meyvesını çilek kullananlar?

Afiyet olsun! :)

No comments:

Post a Comment