11 December 2014

Yaşam Amacınız, Hayat Hedefleriniz...

Merhabalar,

Son zamanlarda kişisel gelişim ile ilgili konular ilgimi çekiyor. Hem kendimi geliştirmek, hem de yakınlarıma yardımcı olabilme fırsatı hoşuma gidiyor. Bugün de sizlere aslında hepimiz için önemli olan, yolumuzu kaybettiğimiz şeylere nasıl geri dönebileceğimizi yazmak istiyorum. 



Bu tarz konular uzmanlık alanım değil, ben aslında eczacılık eğitimi aldım ama psikoloji her zaman ilgimi çekmiştir. Kendimi her zaman yeni ve yeniden keşfetmeye çalışırım. Dengeli ve sağlıklı bir yaşam için bence en önemli unsur kendini tanımaktır. Şu aralar da hem kendime faydası olsun hem de etrafımdaki sevdiklerime yarar sağlayabilmek adına yeni şeyler dinlemeye koyuldum. Yurtdışında motivasyon konuşmaları ile ünlü isimleri ve hayatlarındaki örnekleri dinliyorum, başkalarına nasıl yardım ettiklerini. 

Son dinlediğim konu özellikle kalbime yakındı, benim için önemliydi. Hayata ne yapmaya geldiğimizi sorguluyordu. 

Bazı sorular ile yola koyuldu.
Küçükken ne olmak isterdiniz? Ne yapmak isterdiniz?

Burada kişi hemen cevap verebilmeli, düşünerek değil. Aklınıza gelen ilk şey nedir? 

Şimdi durup düşünmeniz gereken kısım geliyor. Bu işi neden istiyordunuz? Burada iyi ya da kötü cevap yok o sebeple kendinizle açık olun. Maaş/para için mi? Statü için mi? Ruhsal olarak sizi tatmin edeceğinden mi? Başkalarına yardım edebilmek için mi? Hayaliniz olduğu için mi?

Konuşmayı yapan kişi kendisini örnek verdi. Küçükken arkeolog olmak istermiş. Neden? Bir şeyleri kazıyıp gün yüzüne çıkartıp onu ilgilenenlere sergileyebilmek için. Adam şimdi ki işinin bundan çok daha farklı olsa dahi aslında özünde aynı şeyi yaptığını söylüyor. Adam kişisel gelişim bazında topluluklara konuşsa da gidip kişilerle özel olarak da ilgileniyor. 

Ne yapıyor? Kişinin özüne iniyor, kazıyarak sorununun ne olduğunu buluyor, hedeflerini ve ulaşmak istediği yeri öğreniyor ve o kişiye özel olarak yapılması gerekenleri sıralayıp bir plan uyguluyor. Kişinin sorununu ortaya çıkartıp kendisine sunuyor ve buna uygun olarak hayatını düzeltmesini ya da daha da başarılı olmasını sağlıyor. 

Kişiler için imkansız görüneni imkanlı olduğunu gösteriyor. Yolunu gösteriyor.



Şimdi de siz özünüze dönün. Aklınıza gelen işi neden istiyordunuz? Dediğim gibi verdiğiniz cevabın iyi ya da kötü sonucu yoktur. Aksine kendinizle ne kadar gerçekçi olursanız o kadar rahat sonuca varırsınız. 

Siz kendinizi ve hayattan istediğinizi keşfettiğinizde, hayatınıza dışarıdan bakabilmek için bir adım geri atıp düşünün. Beklentileriniz, işiniz, yaşamınız buna uygun mu? Yaşadığınız mutluluk ya da sıkıntılar bundan mı? İşinizi bu sebepten dolayı mı bu kadar seviyorsunuz? Ya da tam tersine bu sebeple mi hiç bir iş sizi tatmin etmiyor?

Özünüz ile karşılaştığınızda beklentileriniz neler? Ne istiyorsunuz? Hayatınızda değiştirmeniz gereken bazı şeyler var mı? Hayattan beklentileriniz değişti mi? Küçükken istediğiniz şeyi bugün yaşayabiliyor musunuz? 

Benim hayattan istediklerim ve beklentilerimle uygun bir hayat çizgim vardı, bunu şimdi görüyorum. Geçmiş zaman kullanıyorum çünkü sevdiğim insanla birlikte olabilmek adına tamamından vazgeçtim. Bunu hava atmak ya da başkasının gözüne sokmak için söylemiyorum. Bazı şeylere çoktan karşılaştım ve biliyorum ama geçen gün dinlediğim bu konuşmadan sonra şimdi NEDENİNİ de biliyorum. 

İnsanın hayat standardının yüksek olması için (benim için hayat standardı kazandığın para değildir, içindeki huzur ve mutluluktur) kendini tanıması çok önemlidir. Ne istediğini bilmesi çok önemlidir.

Bu kadar yazı yazdıktan sonra ben de sizinle kendi özüme indiğimde neler bulduğumu anlatayım. 

Küçükken pilot olmak isterdim. Gezmeyi çok seviyorum. Yeni yerler keşfetmeyi çok seviyorum. Bu yeni yerler/şeyler küçük ya da büyük, yeni ya da tarihi ayırımı yapmaksızın keşfetmeyi seviyorum. Yan mahallenin bakkalı bile olsa ne varmış diye gidip oradan alışveriş yapabilecek kapasiteye sahibim artık siz düşünün :)

Babam bana DNA denen keşiften bahsedene kadar (12 yaşındaydım) pilotluk hayalim daha sonra farklı bir boyuta taşındı. İnsanlığı, hastalıkları ve sorunları keşfetme potansiyeline dönüştü. Dikkat ederseniz yine bir keşif söz konusu. Yeni şeyler bulmak ya da hali hazırda bilinen bir gerçeğe yenisini eklemek. 

Benim için önemli olan bir diğer şey ise insanları mutlu etmek. Bu mutluluğun belli bir şekli yoktur. Bu hastayken çorba yapmak da olabilir, dükkandan bir toka almak da olabilir, oturup dert dinlemek de olabilir. Birinin hayatına bir değer katmak, o anını daha değerli kılmak beni çok mutlu eder. Bunun başkasından çok kendim için yaparım ama karşımdaki insanı düşünerek ona yardımcı olmaya çalışırım. Bilim dünyasında yapmak istediklerim benim bu ihtiyacımı da karşılıyordu. Hastalıklara çare bulmak ya da daha iyi anlamak dünyadaki 1 kişiye bile yardımcı olacaksa ben saatlerimi/yıllarımı bir konu hakkında uzmanlaşarak geçirmişim benim için dert değildi. 

Bütün bu bütünlüğü ve benim için hayali gerçekleşmiş olan dünyanın içinden sıyrılıp gelmek tabi ki çok zor oldu ama yaptığım seçimden hala memnunum. Kişisel hayatım için en azından :D

Neden bunları anlattığıma gelince... Ben bu mutluluğu evlenince yeni bir şekilde keşfettim. Yemek yapmayı çok seviyorum. Sebebini de bu konuşmayı dinlediğimde anladım. Ben her akşam aynı yemeği de yapsam her seferinde farklı yaparım çünkü her gün ruh halim farklı olacaktır, baharatları canım daha farklı çekecektir. Kimi gün kimyonu fazla koyarım, başka gün içine karanfil eklerim. Kısacası her akşam yaptığım yemek benim için yeni bir keşif. Evde kullandığım artan malzemelerle neler çıkacağını görmek yeni bir heyecan. Mesela baharatlı salçam kalmıştı geçen gün, içine balzamik sirke ekleyip tavada sotelediğim sebzelerin üzerine koydum. İyi olacağının garantisi yoktu ama çok da güzel oldu. Salça ile balzamik sirkenin birbirine uyduğunu keşfetmiştim oldum. Bu uyumdan dolayı da mutlu oldum :)

Ama en büyük ödülüm eşimin mutluluğu. Yediği yemekle mutlu olması ve teşekkür etmesi. Yaptığım yeni keşifleri beğenmesi. 

Kısacası başka alanda kaybettiğim içsel hedefleri ve istekleri ben çok daha farklı bir alanda buldum. Aynı duyguları farklı bir şekilde yaşayabileceğimi keşfettim.

Siz de iç dünyanıza dönün ve ne istediğinize bakın. Ne yapmanız gerekiyor iç dünyanız için? Kendinizi daha mutlu hissetmeniz için elinizden gelen başka bir şey var mı? Ben şanslıyım ki ekstra bir şey ödemeden ya da fazladan zaman ayırmadan iç dünyamın ihtiyaçlarını karşılayabiliyorum. Ya siz? Kendinize vakit ayıracak mısınız?

Sizin mutluluğunuz etrafınızın mutluluğu için çok önemli. Siz mutlu olacaksınız ki etrafınızı mutlu edebilin, o güzel enerjiyi onlara yansıtın. 

Bu dünyada hepimizin kattığı güzel bir değer var. Hepimizin bir özelliği var. Sadece senin yapabildiğin, sana özel şeyler var. Bu dünyaya sana özel olan katkının ne olduğunu bulman gerekiyor. 

Haydi dön içine... Hayattan ne bekliyorsun? Hayat hedefin nedir? Yaşama gelme sebebin nedir?

Hepinize iyi yolculuklar...

No comments:

Post a Comment