01 December 2014

Et Suyuna Batırılmış Parmesanlı Ekmek

 Merhabalar,

Daha yazmaya başlamadan ağzım sulanmaya başladı :D Çok mu sever bir insan yemeyi :) Bu sefer sizinle aslında yemeklerde muhtemelen yaptığımız bir şeyi daha üst seviyeye taşımanızı sağlayacağım.


Hepiniz artık biliyorsunuzdur benim Et pişirme postumu. Geçen gün eşime (ikimizin de bayılarak yediği) fırında patates ve et pişirdim. Et postumda da yazdığım gibi etin suyu piştikten sonra kendisini salıyor ve bunun için dinlendirmesi gerekiyor. Bizim de acelemiz var diye ben suyunu akıtmasını beklemeden direk eti fırına attım ve suyunu fırının içinde salmış oldu. 

Yemekleri tavaya servis ederken eşim tavaya ekmek banmak istediğini söyledi ve baktım bahartlı ve güzel bir su var orada. Hemen bir iki günlük baguette ekmeğimizi değerlendirmeye karar verdim. Ortadan ikiye böldüm ve ekmekleri suyu iyice içine çekecek şekilde tavaya yerleştirdim. Hazır yeni kapadığım fırın sıcakken de 1 dk kadar fırına o şekilde soktum ki ekmek yumuşasın ve daha fazla suyu içine çekebilsin.

Daha tersini çevirir çevirmek ağzımızın suyu aktı ve tabaktaki antrikot etlerini unuttuk bile :D Başımdan ayrılmayan kocayı içeri yolladım, yoksa elindeki tabakları tutarak yanımda durmaya devam edecekti. Arada kaçamak yaparım bu şekilde, belki de tek tarafı ben yerim diye endişe etti :P hahahah...

Güzelce yumuşayan ve ısınan bu ekmeğin üzerine parmesan koymayı düşündüm ve hemen rendemi kaptığım gibi üzerini, parmesan ile kapladım. Ben parmesanların erimesini istemediğimden dolayı ekmekleri tekrar fırınlamadım, yoksa kapalı fırında biraz bekleterek bunu da yapabilirdim ama hem soğuyan yemek hem de ağzımızı sulandıran bu ekmekler karşısında biz bekleyemedik. Ben erisin de istemedim açıkcası. 



Yakın çekimi son saniye aklıma gelerek çektim. O da bir dilimi bitirdiğimizde aklıma geldi ve hızlıca bir çekim olduğu için biraz bulanık çıkmış kusura bakmayın. Gördüğünüz gibi etin suyu, baharatlar ve tavanın sıcaklığı ile kenarları kararan ekmeğimiz çok lezzetli duruyor değil mi? Ağzım çok fena sulandııı!!!

Siz de bu apertifi deneyin derim. Aslını isterseniz bu ekmeği yerken eşimle aklımıza çok lezzetli başka bir sandviç fikri geldi. Bir gün yaparsam onu da sizinle paylaşırım söz :)

Haydi bunu deneyin ve cennetin tadına biraz daha varın. 

No comments:

Post a Comment