23 June 2015

Fudge Brownie - Yoğun Brownie

Çikolata severler gelsinler buraya...

Çikolata ve brownie sever olan ve bu konuda benim gözümde ağzının tadını bilen, gurmeliği ile dikkat çeken bir kişinin onayını aldıktan sonra bu tarifi sizinle paylaşmaya karar verdim. Kimden mi bahsediyorum? Tabi ki kocamdan :)

Bu tatlıyı hazırlamak en fazla yarım saat alıyor. Pişmesi de yarım saat alınca iftardan önce rahatlıkla yapma şansınız oluyor.




Öncelikle malzemeleri sizinle paylaşayım;
  • 125gr bitter çikolata
  • 100gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilin (tercihen 1 adet gerçek vanilya)
  • 1 su bardağı un (tepeleme olacak şekilde)

Yapması basit olan bu lezzetli pastayı aşağıdaki adımları takip ederek yapabilirsiniz;
  1. 175 dereceye ayarlayın fırını ve ısıtmaya bırakın.
  2. Çikolatayı ya benmari usulü ya da mikrodalga fırınında eritin. 
  3. Şekeri ve yağı mikser ile karıştırın. 
  4. Daha sonra karışıma yumurtaları tek tek ekleyerek karıştırın. 
  5. Eriyen çikolatayı bu karışıma ekleyin.
  6. Bunun üzerine kuru malzemeleri ekleyin (kakao, un, vanilin)
  7. Karışımı kenarlarını yağlamış olduğunuz forma dökün. 
  8. Fırının ortasında FANSIZ olarak 25-30dk kadar pişirin.





Pasta hakkında bazı notlar;
  • Fırından çıkarttığınız pasta elinize ağır hissedilecektir. Bu pasta yoğun olduğu için bu ağırlık oluyor. 
  • Pastanın üstü kuruyacaktır bu sebeple korkmayın. 
  • FANSIZ olarak pişirmeniz kekin üstünde kuruyan katman için önemli. Fanlı olarak pişirirseniz o katmanı yakma ihtimaliniz olur.
  • Ben 25cm olan bir kek kalıbı formu kullandım. Bu pasta yoğum olduğu için ince olması yenmesi ve kişiyi baymaması adına önemli. Eğer siz damağınıza yapışan ve yerken zorlanmayı sevenlerdenseniz daha dar bir kalıp kullanabilirsiniz tabi ki. Olay tamamen zevk meselesi.
Pastayı servis etmeden ben pudra şekeri döküp süsleme yapmadım, çünkü asıl "tüketici" olan kişi kocam olduğu için onun isteğine göre bir tabak hazırladım. 

Brownie'yi bir kaç çeşit şey ile servis edebilirsiniz; dondurma, krema, vanilya sosu, pudra şekeri, hafif yaz meyveleri gibi. Çayın ve kahvenin yanına da çok yakışacağına eminim. 

Sizlerde de yaptıklarınızın resimlerini görmek istiyorum. Paylaşmaktan çekinmeyin lütfen. Belki sizin de bize öğretecekleriniz vardır.



 Herkese afiyet olsun :)

No comments:

Post a Comment