22 November 2017

Dostum Merdiven!

Merdiven m?!

Kaç kişiden merdiven ve yararlarını duymuşsunuzdur. Tabi ki dizlerinizde herhangi bir sorun olmadığını varsayıyorum.

Bende mümkün mertebe merdiven kullanan biriyim. Çocukla şimdi zor olsa da yine kullanmaya çalışıyorum. 


Her zaman merdivenin kullanmanın iyi bir spor olduğunu söyler herkes. Kalbinizin ritmini hızlandırır. Bacaklar vücudunuzdaki en büyük kaslar olduğu için yaktığı kalori miktarı da diğer gündelik hareketlere göre daha fazla oluyor. 

Ben de mecburi olarak merdivenin faydalarından yararlanan biri oldum :) Bakırköye taşındığımız ev ikinci katta olduğu için her gün mecburen inip çıkıyorum. Bizim kız ve bebek arabasını da taşıyorum haliyle. Alışveriş yaptıysam onları saymıyorum bile! Kız kanguruda ve araba ikiye ayrılmış olarak birer elimde. Hem aşağı hem yukarı!!!

Aslını isterseniz değişimin farkına ben varamadım bile :D Anneler bilir kimi zaman kendimize aynada bakacak vaktimiz bile olmuyor gün içinde. 

Merdivenin yararlarını kısaca yazayım; 

  • Bacaklar inceliyor (çünkü kaslar gelişip yağlar eriyor)
  • Popo eriyor
  • Poponuzun alt kısmındaki kaslar toparlandığından dolayı poponuz kalkmış oluyor
  • Popo sağdan solan toparlanıyor
Yani boşuna Kardashian ailesi spor rutinlerinde merdiven çıkma eklememişler. Hatta merdiven gibi basamak yapıp çıkmanızı sağlayan spor makineleri bile mevcut. Var demek ki bir hikmeti!

Hani BU DENLİ bir fark oluşturacağını bilmiş olsaydım bir önceki evime (o da ikinci kattaydı) de merdivenle iner çıkardım :D

Bakın ben istemeden bu sporu yapmış bulundum. Sizler bilinçli bir şekilde yapın. Sonucu 1-2 ay içerisinde görürsünüz. Hele ki kollarınız ya da vücudunuzda (bebek, sırt çantası vs) ağırlık var ise etkisini daha kısa zamanda göreceğinize eminim. (Bu yazımı okuyan erkeklere de tavsiyem şu olur. Eşinizin bu sonuca ulaşmasını istiyorsanız onunla beraber merdiven çıkın. İltifatınızı eksik etmeyin ki motivasyonları artsın)

Haydi merdivenlere koşun!

No comments:

Post a Comment