27 November 2013

Çok Peynirli Castellane Makarna Tarifi

Merhaba Farklı yemekleri seven beyler ve bayanlar :) Belki de sadece benim gibi makarna delisisinizdir. Makarnaya bayılıyorum!!! Bugün size Castellane adlı bir makarna ile yemek tarifi vereceğim. İlham aldığım bir tarif ve kendi atmasyonumla yaptığım ağzımıza layık bir tarif.

Öncelikle bu makarnayı herhangi bir market zincirinde bulabileceğinize eminim. Bu sebeple bu konuda sıkıntıya gireceğinizi sanmayın.

Gelelim yapılışına :) Öncelikle her şeyin tamı tamamına 1 saat 15dk sürdüğünü söylemeliyim. Fakat bunun tamamı ayakta geçmedi bir kısmını beklemek zorundasın :) Ama bu zaman benim masaya oturup yiyeceğim vakite kadar olan saati de kapsıyor :) 
  1. Öncelikle makarnayı kaynatın ve pişirin. Fazla pişirmemeye özen gösterin.
  2. Makarnanın yanına domates sosunu yapın. Bolca ve bol sulu yapmayı unutmayın benim gibi :) (yumurtasız menemen aslında)
    1. Domatesleri ince ince doğrayın. 
    2. Soğanları zevke göre ister küçük ister büyük doğrayın.
    3. İstediğiniz kadar sarımsak
    4. Nane, pul biber, kimyon gibi istenilen baharatlar ağzınızın zevkine göre eklenir.
  3. Makarnanın içini dolduracağınız peynir karışımına geldi sıra. Herşey göz kararı olacak burada, ne kadar makarna pişirdiğinizi bilemem çünkü :)
    1. Tam yağlı beyaz peynir. (Yörsan tam yağlı)
    2. Bir kutu sürme beyaz peynir (Pınar Beyaz)
    3. Rendelenmiş Parmesan
    4. Kıyılmış Taze nane
    5. Kıyılmış Taze maydonoz
  4. Makarna kaynayıp süzülünce, sos bitince, peynir karışımı da hazır olduğunda fırınınızı 180 dereceye açın ve ısınmasını bekleyin.
  5. Bu sırada sosunuzun yarısını servis yapacağınız tabağa dökün ve diğer yarısını servis yaparken kullanacaksınız. 
  6. Haşlanmış olan makarnalar boyut olarak büyümüş ve şekil vermesi kolay olacaktır. Makarnayı parmaklarınızla sarıp, baş parmağınız ile açın. Diğer avcunuzun içindeki peyniri baş parmağınız ile ittirin ve içini doldurun. Bence bolca doldurun :) zaten makarna kendini yine saracaktır. Peynirin makarnanın içince eşit dağılımı için kapatırken bir tarafa bolca peynir kaçtıysa diğer tarafa doğru hafifçe bastırarak kapatın.
  7. Hazırlamış olduğunuz sosun üzerine ve tabağın içine makarnalarınızı dikin. Ben döküm tavamı kullandım ve kenarlarını kullanmadığım için bilinçsiz olarak bir çiçek yaptım :) Kasti bir hareket değildi bu. Dolum ve yerleştirme bitene kadar fırınınız ısınmış olacaktır.
  8. Fırına yerleştirirken turbosuz bir şekilde fırının ortasına doğru yerleştirmeye çalışın. 
  9. Fırında aslında makarnalar HAFİFTEN altın rengini almaya başlayana kadar bekletin. Ben benim fırınımda 10-15 dk arası tuttum. (Turbolu koymuştum ilk ve baktım ki uçları yanıyor o sebeple turbosuz pişirdim.)
  10. Fırından çıkardığınız makarna ve dibindeki sosunu tabağa yerleştirdikten sonra, kalan domates sosunu makarnanın üzerine dökün.
Gelelim bazı şeyleri neden yaptığımıza. Domates sosu yakışır diye ben tahmini olarak bu sosu yaptım ve inanılmaz güzel oldu. Bol soslu yapın dememin sebebi fırına girince sosun suyu buharlaşıyor. Bol yapın dememin sebebi ise ben sadece altına dizmiştim sosu ve yetersiz buldum. Üzerine dökmeyi isteyeceğim bir miktar olmasını istedim. Ağzımın tadına göre biraz kuruydu. 

Fırına neden pişmiş makarnayı koyuyoruz? Açıkcası ben bu işlemi peynirler biraz erisin ve daha iyi karışsın diye yaptım fakat gördüm ki makarnalar kendini toparladı. Sanırım içindeki buhar uçtu diye daha bir sıkılaştı. Ama fazla tutarsanız sertleşme ihtimali var o sebeple ilk 10 dakikayı 5 dakika aralarla gözetleyin. Daha sonra 2 dakikada bir bakıp kontrolünüze devam edin.



Ben makarna delisiyim ama peynirli makarna "Aman Allah'ım!!!" dedirtmez beni. Düşkünlüğüm yoktur çünkü bana fazlasıyla basit gelir. Lezzetli mi? Evet ama fazla basit :) Fakat bunu yediğimde tepki dahi veremedim :) Tabağıma gömüldüm.  Peynirli makarnaya bayılan kocam (bundan da hiç haberim yoktu) "Bu artık bambaşka bir şey olmuş" dedi ve benim gibi yemeğe düşkün olduğu için yediği yemekle fazlasıyla mutlu oldu. Kendisinin dedikleri tabi ki bende şu şekilde algılandı "Nirvana'dayım!!!" ama o bu kelimeleri kullanmadı tabi :D Algıda seçicilik diyelim artık. 

Ben bu peyniri normal salata ile servis ettim ve yedik ( ya da aklımda o şekilde kaldı :P) ama eşim maşallah gurme gibi olduğu için bunun yanına turşu iyi gider dedi. Bir sonraki sefere turşu ile deneyeceğiz artık. 

Neyse beklenen tarifi verdim ama yorumlarınızı bekliyorum. Olmayan bir şey olur. Şunun yerine bunu koyabilir miyim ya da koydum ve süper oldu diyen olur. Yorumlarınız beklenmektedir kısacası. 

Öptüm!! Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment