31 December 2013

Peynir Kroketler

Merhabalar!!!

Umarım herkes iyidir :) Yeni yıl kutlamalarınızda kulşlanaileceğiniz bir çeşit aparatif önermek istedim.

Yapımı çok basit ve süper lezzetli bir peynir kroket tarifi :) Cumartesi test edilip onaylandı :)

Her şey yapım aşamasında olduğundan durup da resimlerini çekemediğim için benim evimde yaptığıma en çok benzeyen resmi sizinle paylaşmak istiyorum.

http://www.lindentea.com/?p=3305

İhtiyacımız olan malzemeler;

  • 300gr kadar Kaşar Peyniri
  • 2 adet Yumurta 
  • Galeta unu
  • Normal un 
  • 1lt ayçiçek yağı
  • Tuz
  • Karabiber
  • Parmesan (seçenek olarak)
Şimdi gelelim bu çok basit olan peynir kroketin yapımına. 

Ben 700gr olan kaşar peynir aldım (marka farketmez) ve bu peyniri 1 parmak kalınlığında enine doğru (kısa olan tarafı) kestim. Daha sonra bu dilimleri de yine ortalama bir parmak kalınlığında olacak şekilde 3 parçaya ayırdım. Kısacası baya bir parça oldu. 

3 ayrı çukur tabağa un, yumurta ve galeta ununu dökün. Galeta ununa birazcık tuz, biraz karabiber ve bolca parmesan peyniri rendeleyin (ince). Yumurtaya ben tarifinde gördüğüm için misket kadar krema koydum ama süt de eklenebilinir. İsterseniz sadece yumurta da olabilir :) Tercih sizin, ben sadece nasıl yaptığımı anlatıyorum :)

Kestiğiniz parçaları önce una, daha sonra çırptığınız yumurtaya ve ardından galeta ununa karıştıracaksınız. Ama buradaki püf nokta galeta ununa bandırdıktan sonra tekrar yumurtaya ve tekrar galeta ununa bandırmak. İşte olayın özü budur :)

Kaplaması biten kaşarlarımızı bir parça yağlı kağıdın üzerine koyup onları buzluğa koyuyoruz. Buzluğa koymamızın sebebini açaklayayım hemen. Kaplama malzemesi olarak kullandığımız yumurtanın sertleşip galeta ununu daha iyi tutması için buzluğa koyuyoruz. 

Yemeğin servisine yakın bir zamanda ısıttığınız ay çiçek yağının içerisine buzluktan çıkarttığınız peynir kroketlerini teker teker ve yavaşça yağın içine bırakın. Kaşarın ağırlığından dolayı diğer standart kızartmalar gibi kızarmış olan yağın üzerine çıkmayacaktır. Göz kararı ile kızardığını anladığınızda yağdan çıkartın ve tabağın dibine koyduğunuz peçetenin üzerine kroketlerinizi koyun ki fazla yağları çeksin.

Şimdi bu denli sağlıklı yemeklerin olduğu ve yağ sevmeyen biri olarak bunu nasıl paylaştığımızı düşünebilirsiniz. Kızartma sevmeyen biri olarak bu peynir kroketlerine BAYILDIM! Çünkü tahmin ettiğiniz gibi bir yağ çekimi söz konusu değil. Kaşar sadece eriyor ve dışındaki galeta tabakası ne ise sadece o çekiyor ve bu da öyle hissedilecek bir miktar değil açıkcası. Hele ki aç iseniz :)

Afiyetler olsun hepinize :)

No comments:

Post a Comment