19 February 2013

Sağlıklı Profiterol bir Dyt. İrem Çelik Tütüncü Tatlısı...

Günaydın!

Çocuklarınıza rahatlıkla verebileceğiniz, misafirlerinize hızlıca hazırlayabileceğiniz bir tatlı tarifi bu. Yanlış yapma ihtimaliniz yok bu tatlıyı yaparken. Ben tatlı yemesem de tatlı yapmayı seviyorum ve en son öğrendiğim tatlı tarifini sizinle paylaşıyorum. Bu tatlıyı yapmak yarım saat sürmedi...


Arkadaşım Diyetisyen İrem Çelik Tütüncü'nün evine misafir olarak gittiğimizde bize bu tatlıdan sunmuştu ve çok büyük övgü ve tebrik almıştı tatlının güzel tadından dolayı :) Herkes ilk olarak bu tatlıyı profiterol sanmıştı fakat alakasız bir şey çıkmıştı :) 

Onun verdiği tarifin miktar olarak yarısını yaptım ben ve baya bir kişi yedi. Artık yapacağınızın topların büyüklüklerine bağlı olarak sayısı değişecektir. 

Orijinal tarif :)
  • 4 büyük yeşil elma
  • 1 büyük boy (400gr) Eti Cicibebe
  • 2 adet avuç içi Ceviz (bir elinize ne kadar sığıyorsa artık :p )
  • 2 poşet Dr. Oetker bitter çikolata sosu (ben çikolata sosu kullandım)


Dediğim gibi ben tarifin yarısını yaptım ve baya bir süre, baya bir kişi tarafından yenildi yaptıklarım :)

Şimdi yapılış tarifine gelelim :) 
  • Elmaları rendeliyorsunuz
  • Hafif çekilmiş ceviz (ben dişe gelmesini seviyorum, arzuya göre boyutlandırabilirsiniz)
  • Parçalanmış/çekilmiş Eti Cicibebe
  • Hepsini iyice bir kab içinde karıştır
  • Karışımı top top şekillendir
  • Pişirilmiş sosu da topların üzerine dök 
  • Buzdolabında beklet

Ben size resimlerle neye benzediğini göstereyim ve pratik bilgileri paylaşayım. 

Elmaları ben rendelemeden önce kolaylık olsun diye bir elmayı 8 parçaya ayırdım. Gördüğünüz gibi kabuğunu soymadan rendeledim çünkü rende elmanın kabuğunu almadan ayırıyor ve aynı anda elinizi koruyan kalkan görevini görüyor :) Artan kabukları da afiyetle yiyorsunuz. Unutmayın elmanın en sağlıklı yeri kabuğudur. Elma zaten suyunu da biraz bırakacaktır bu işlemde, elmadan çıkan herşeyi kabın içine koyun. 


Karışımı yapıp top top borcamın üzerine koydum. Gördüğünüz gibi sos olmadan pek birşeye benzemiyor :)


Üzerine dökmek için sosumu hazırladım. 1 poşetten baya sos çıkıyor!


Hazırlanan sos ise topların üzerine dökülüp buzdolabına soğuması için bırakılıyor. Bitmiş hali de aşağıdaki gibi görünüyor. 




Bu tatlıyı sunduğum HERKES çok sevdi, beğendi ve tarifini istedi :) Sağlıklı olduğundan dolayı herkese gönül rahatlığı ile sundum :) Eti cicibebe sayesinde baya bir vitamin dolu ve içine ilave olarak şeker konulmadığı için çocuklar için de ideal bir tatlı. Hem çikolatalı hem vitaminli :) Tabi ki yeşil elmanın insanı tok tuttuğu gerçeğini de unutmayalım :) Cevizin beyin gelişimi için iyi olduğunu ve bu sebeple çocuklar için ayrıca yararı olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim :)

Eşim bitter soslu olanı çikolata soslu olanına göre daha çok beğendi (kendisi bitter çikolata yemiyor) ama siz kendi ağzınızın tadına göre kararınızı verin :)

Arkadaşım  Diyetisyen İrem Çelik Tütüncü'ye buradan beni uğraştırmayacak ama bir o kadar da yararlı olan bir tatlı ile tanıştırdığı için çok teşekkür ediyorum. Bu tatlıyı yapmak o kadar basit ki ne zaman biri istese üşenmeden yaparım.

No comments:

Post a Comment