24 December 2013

Kitap Yorumu - Yağmur Sonrası

Merhaba Kitap severler! Aslında bu kitabı okuyalı bir kaç ay oldu ama ancak sizinle yorumlarımı paylaşabiliyorum :)




Öncelikle standart bir şekilde kitabın arkasında yazan hikayenin özetini sizinle paylaşayım.


  • Yazar: Sarah Jio

  • 2. Dünya Savaşının Tam Ortasında Yaşanan Yasak Aşk ve İşlenen Korkunç Bir Cinayetumut Tükenmiş Gibi Görünse De İkinci Şans Her Zaman Vardır Ya Yoksa? Anne Calloway Ne Kadar Çabalasa Da Yetmiş Yıldır Peşinden Gelen Anıları Bir Türlü Aklından Silemiyordur.
  • Bora Bora Adasından Adına Gelen Gizemli Bir Mektup İse Adeta Kapanan Yarasını Yeniden Açar. 1942 Yazında, 2. Dünya Savaşının En Hararetli Zamanında Bora Bora Adasında Görev Almak İçin Orduya Hemşire Olarak Katılan Anne, Genç, Güzel ve Nişanlı Bir Kadındır. Ancak Orada Hiç Hesap Etmediği Bir Durumla Karşılaşır. Aşk Kalbini Tutkuyla Dolduran, Yakışıklı Asker Westry Greene Karşı Koyamaz. Kısa Sürede Aşkları, Adadaki Amber Çiçekleri Gibi Filizlenirken, Sazdan Çatısı Olan Bir Bungalovun Altında Gizli Bir Dünyayı Paylaşırlar. Ta Ki Bir Gece Tüyler Ürperten Bir Cinayete Şahit Olana Kadar. Savaş Rüzgârıyla Ayrı Yerlere Savrulan Çift, Bir Daha Asla Bir Araya Gelemez. Peki Anne, Onca Sene Sonra Çıkagelen Bu Mektubun İzinden Gidip Taşıdığı Vicdan Azabını Sonlandırabilecek Midir?

Hikayenin kendisi zaten açık bir şekilde yazıyor. O sebeple ben hikayeyi ve yazarın stilini yorumlayacağım. 

Yazar ile Mart Menekşelerini okuyarak ilk defa tanışmıştım. Kitabı 2-3 günde bitirmiştim. O kitabın yorumlarını da bu linkten okuyabilirsiniz. Bu kitabı da 2-3 günde bitirdim. Hatırlatmam gerekir ki ben tam zamanlı çalışıyorum ve üzerine ev hanımıyım :) Kısacası kısıtlı vaktimde bu kitabı yuttum :) 

Kitap cinayet ile ilgili gelen mektupla başlıyor. Önce anlamadım ve "Haydaaa" gibi bir tepki ile kitabı okumaya başladım. Sonra geçmişe bir dalış yapılıyor ki offf, kendinizi hikayenin içinde buluyorsunuz. Detaylara fazla boğmadan akıcı bir dil ile anlatıyor hikayesini. Aşk öyle güzel işlenmiş ki, gerçekliği o denli güzel ki aslında hepimizin başına gelebilir. Hayat bu seçenekleri belki sunmuştur ve sizi seçim yapmaya zorlamıştır kim bilir?

Kesinlikle okumanızı tavsiye ettiğim bir kitap.

No comments:

Post a Comment