22 June 2015

Sebzeli Fırında Patates

Yemeklerinde farklılık arayanlara gelsin bu yazım...

Fırında patatesin ne muhteşem bir lezzet olduğunu daha önceden paylaştım. Linke tıklayarak o tarife ulaşabilirsiniz. Ben size onun farklı bir versiyonunu sizinle paylaşıyor olacağım...


İftar için yapması basit yemekleri tercih ediyorum açıkcası. Akşam menüsünde Et ve fırında patates vardı. Etinizin restaurantlardaki gibi olmasını istiyorsanız linke tıklayın orada detaylı bilgilere ulaşacaksınızdır. 

Yemeğimiz standardın dışına çıksın diye patateslerimize bir farklılık katalım istedim. İlk yarım saatlik pişirmeden sonra patateslerin yanına değişik sebze ve meyveler kattım.
  • 2 adet ince havuç
  • 1 adet domates (dörde böldüm)
  • 1 adet kırmızı paprika biberi
  • 2 adet kayısı
Üzerinlerinden üstün körü zeytin yağı geçirdim ve o şekilde fırına sürdüm. 


Fırına girmeden önceki hali


Fırından çıktıktan sonraki hali
Fırınlanmış bu kadar farklı sebze olunca biz genellikle salata yapmıyoruz. Ama bu yaptığım değişiklik baya baya lezzetli oldu. Kayısı püre gibi olmuş ama inanılmaz lezzet katmış. Hafif ekşilik, hafif tatlılık. Domatesin suyu yağlarla ve baharatlarla karışmış ve muhteşem bir taban oluşturmuş.

Borcam'ın dibinde kalan suyu o denli güzel ve lezzetliydi ki, kalan patatesleri içine bandırıp bandırıp yedim. Patates kalmamış olsaydı ekmek bandırırdım.









Bir adet soğanı da incecik kesip eti pişirdiğim tavada karamelize ettim. O etin tadı ve lezzeti soğanlara geçmiş oldu. Bu denli lezzetli olacağını tahmin bile edemezdim. Hatta keşke daha fazla doğrasaymışım dedim kendi kendime. 

Bu akşam da umarım sizi uğraştırmayacak bir alternatif sunabilmişimdir.

Hepinize afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment