15 June 2015

Hünkar Beğendi

Merhaba yemek severler,

Geçende biliyorsunuz patlıcan közledim. Közlenmiş patlıcan varken de kendimi tutamadım hiç yapmadığım bir yemek olan hünkar beğendi deneyeyim dedim.

İlham kaynağım Uğur Volkan Uysal, kendi programında hünkar beğendiyi yaparken gördüm. Bayılıyorum o yemeklerle yakışıklı diye bahsedip, yaşayarak yemekleri hazırlamasına.


Öncelikle sizinle malzemeleri paylaşayım. Bu makzeme listesini de yine www.turkmaxgurme.com sayfasından aldım.

Etli kısmı;
  • 2-3 adet sivri biber
  • 300 gr dana kuşbaşı (bendeki daha azdı)
  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Keyfinize göre su
Beğendi için;
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tepemele yemek kaşığı un (ağzına burnuna kadar)
  • 2 su bardağı süt (400ml)
  • 3 adet patlıcan
  • 1 adet soğan
  • 2-3 adet sarımsak
  • Tuz
  • Karabiber
  • 3 adet karanfil
  • 2 defne yaprağı
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri

Benim buzlukta olan hazır haşlanmış dana kuşbaşı etim vardı (kayınvalidem sağolsun). O sebeple de ben öncelikle beğendi kısmı ile başladım.

Öncelikle sütü içine karanfil, ortadan bölünmüş bir adet soğan, sarımsaklar, defne yaprağı )evimde yoktu), tuz ve karabiberi koyup azcık kaynatacaksınız 5 dk kadar. Burada amaç aslında bu tatların süte geçmesi için yapıyoruz aslında bunu. 

Yağları başka bir kapta ısıtıp unu ekliyorsun ve birazcık kavuruyorsunuz. Kaynayan sütü elekten geçirerek kavrulmuş una ekleyip karıştırıyorsunuz. Ben çırpmaya çalıştım ama çok zorlandım. O sebeple siz direk blender ile girişin :)





Ben tarifteki gibi 2 yemek kaşığı un kullandım ve fazla geldi. Aklıma da süt 
ile seyreltmek gelmedi açıkcası o anda. 

Közlenmiş patlıcanı bıçak ile kestim ve süt-un karışımına ekledim.





Ben ağzıma patlıcanın tane tane gelmesini istemediğim için onu da blenderdan geçirdim. 


Sıcak karışımın içine kaşarı ekleyip karıştırın, kendiliğinden karışacaktır.


Beğendinin etli kısmını yapmak çok basit. Soğanı, biberi yağda kavurun. Eti ve salçaı ekledikten sonra sosu istediğiniz kıvama uygun olarak su ekleyin.




 Geri kalanı da daha sonra tabağa servis etmek. Beğendiyi tabana koyduğunuzda ortasını boş bırakmaya çalışın. Bu boşluğa etleri doldurmanız kolay olur ve çok da yüksek olmaz ve aynı şekilde daha düzenli olur.






Herkese afiyet olsun. Sizin de resimlerinizi bekliyorum.

No comments:

Post a Comment