10 June 2015

Közlenmiş Patlıcanlı Tavuklu Pesto

Herkese Merhaba,

Çok uzun zamandır aranızda değildim. Yeni iş, yeni ev, yeni ortam derken merkez noktam kaydı ve başka işlerle uğraşmaktan sayfama zaman ayıramadım. Kusuruma bakmayın lütfen. Sizinle şimdi dün deneyini yaptığım yemeğimi paylaşıyorum. 





Öncelikle kaç gündür canım közlenmiş patlıcan çekiyor bu sebeple üşenmedim sırf közlenmiş patlıcan kullanabileceğim bir yemek uydurdum kafamdan :) Ama işe öncelikle patlıcanları közlemeyle başlamak gerekti. 


Diğer evimizde yerimiz müsait olduğu için hiç üşenmez ızgarayı sırf patlıcan ve kırmızı biber közlemek için yakardım. Bu evde o şansımız olmadığı için ne yazık ki ikinci en iyi alternatif olan ocak ile bu işlemi gerçekleştirdim.

Yapılacaklar çok basit. Hangi göz olursa olsun, kısık ateşin üzerinde patlıcanları koyuyorsunuz ve bir süreliğine unutuyorsunuz. Daha sonra da yavaş yavaş çeviriyorsunuz ki her tarafı közlenebilsin.

Közlenen patlıcanları sırayla ya benim yaptığım gibi bir derin tabağa koyup üzerini streç ile kapatıyorsunuz. Yok ben onla uğraşamam diyenler tencere de kullanabilir. Buradaki amaç hepinizin bildiği gibi patlıcanın kabuğunun daha kolay soyulmasını sağlamak.


10-15 dk bu şekilde bekleyen patlıcanlarınız çok daha rahat soyulacaktır. Ben tembel bir insan olduğum için tabiki bende bu işin bana göre daha kolay olan versiyonunu uyguluyorum. 
  1. Öncelikle patlıcanın başını kesiyorsunuz  
  2. Patlıcanı ortadan ikiye bölüyorsunuz. 
  3. Açtığınız patlıcanı bir kaşık yardımı ile içini alıyorsunuz ve kabuktan ayırmak iki saniye alıyor :)



Şu patlıcanın güzelliğini görüyor musunuz!!!! Of of of diyorum :) Bitmiş hali de aşağıdaki gibidir :)


Paytlıcan arkadaşımızı bir kenara alırsak gelelim yemeğin geri kalanına :)

Daha önce pesto için size çeşitli versiyonlar paylaştım. Hatta VEGAN Pesto bile var. Ben bu sefer evde kullanılması gerekenleri kullandım :) Yani evde yamulmaya başlayan maydonoz demetini kullandım, bayatlamaya başlayan kuruyemişleri vs.







Benim avokadolarım (2 adet kullandım) tam istediğim olgunlukta değillerdi. Bu sebeple de aslında hem istediğim kıvamı yakalamamın zor olacağını biliyordum hem de farklılık olsun, dişe biraz gesin diye ufak boyutlarda bıraktım. Yukarıdaki resimde zaten bunu görebiliyorsunuz.

Benim muhteşem kayınvalidem bize haşladığı ve buzluğa koyduğu tavuklarını bize vermişti. Ben de o poşetlerden birini evden çıkmadan çıkartmıştım. Oda sıcaklığındaki tavukları ısıtmak için ve birazcık çıtır yapmak için tavaya koydum.

Normalde közlenmiş patlıcanı blenderimin içine koymuş olsaydım karışımım daha yumuşak ve daha sos kıvamında olacaktı ama dediğim gibi bu sefer sosumun daha "dişe gelir" olmasını istediğim için közlenmiş patlıcanı kesme tahtasında bıçak ile üzerinden geçip "ezme" kıvamına getirdim.

Isınmış tavuğu, patlıcanı ve doğru oranda pestoyu üzerine ekledim. Hepsinin tadı birbirine girsin istedim.

Sonuç aşağıdaki gibi oldu :) Şimdi gelelim gerçeklere :D Bu yemeği ben beğendim. İçine birazcık limon koysaydım ve buna uygun olarak üstüne parmesanımı eklemiş olsaydım çok daha lezzetli olurdu. Kocam çok beğenmedi :D "Yedim ve doydum ama bir daha yap diyebileceğim lezzette değil" diyerek açık sözlü davrandı. Akşama bu bahsettiklerimi de ekleyip tekrar yiyeceğim ve onun da yorumunu sizinle paylaşacağım.


Aslında bu pestoyu ben makarna ile yemeği tercih ettim ama aslında salataya da çok yakışacaktır. Evde makarna artmış olmasaydı akşama salata ile yerdim ama biraz limon ve parmesanlı halini de paylaşacağım ve bakalım onun yorumu benim adıma nasıl olacak :)


Evvveeeettt.... Tabi ki yine haklı çıktım :) İçine limonun suyu ve üstünr rendelenmiş parmesan ekledin mi EN-FES bir şeye dönüştü pestom. Resimlerle sizi başbaşa bırakıyorum :D




Salata yapmaya uğraşamayan ben salatayı ortadan kestim o şekilde yedim :D Alın bu da benden size bir tembel tavsiyesi :D

Haydi şimdi afiyetle yiyin... 

No comments:

Post a Comment