14 January 2014

Günlük Hayatta Porsiyon Kontrolü - 2

Merhaba Herkese,

Porsiyon kontrolüne devam deyip yazıları yazmaya devam ediyorum. Umarım yazdıklarım sizlerin işine yarıyordur. Var mı aranızda bunlara uyan ve sonuçlarını görmeye başlayan?





Diğer Porsiyon kontrolü ile ilgili yazılarıma biraz zaman vermiş oldum :) Ama yazının altına o yazıları da koyacağım ki okuyup tekrar etmek isteyen onları da okuyabilir.

Gelelim günlük hayatlarınızda yapacağınız minik değişikliklerin sizi uzun maratonunuzda nasıl destekleyeceklerine. Ben yine sizlere benim yaptığım /yapmaya çalıştığım şeyleri yazacağım. Sizlerin de fikirleri var ise lütfen aşağıya yorum yapın. İsteyen Mutluluk Kaynağı Facebook sayfasına yorumunu bırakabilir. (Hatta sayfayı beğenin ki geçmişte yolladığım yazılar karşınıza çıksın ve onlardan da haberdar olun.)

  1. Salata ile karnınızı doyurun ki tabağınıza az aldığınız yemek sizi tok tutsun. Ben (kendini beğenmişliklik gibi olmasın) yaptığım salatayı çok severim ve beğenirim. Yemeği masaya koyduğumuzda da önce salataya dadanırım :) Ondan o denli yerim ki eşim dalga geçer "Yemeğini ye Denis", "Salatayı değil yemeğini bitir" diye. Aslında bunu kasti olarak yapmıyorum sadece salatamı ciddi anlamda beğeniyorum. Yemekten tadımlık bir şey yedikten sonra bolca salata yediğimden dolayı salata midemde yer kaplıyor ve yemeğe pek yer kalmıyor :) Tokluk hissi yemek bitmeden gelmeye başlıyor bile. Tabağımdakileri bitiremeyince eşimden destek aldığım da oluyor hatta. Kısacası yemeğin porsiyonunu abartarak yemektense salatayı abartarak yiyin. Bu şekilde ağırlık da aynı şekilde çökmüyor yemekten sonra. 
  2. Kahvaltıda esmer ekmek yemek. Açıkcası ben öyle esmer ekmek delisi değildim. Ama esmer ekmeklerin üzerindeki yulaf ve çekirdeklerden dolayı bir gün aldım ve bağımlısı olduk. Sebebine geleyim. Normal şartlar altında evimizde kahvaltı dışında kolay kolay ekmek tükenmez (balık yenmesi ya da misafir gelmiş olması lazım). Ama ne zaman ki beyaz ekmekten esmer ekmeğe geçtik, hayatımızda olumlu anlamda değişiklikler oldu. Birincisi daha uzun süre tok kaldığımız için öğleden önce kan şekerimiz fazlasıyla düşmüyor. Dolayısı ile öğlene deliler gibi aç gitmiyorsunuz. İkincisi ise bağırsak sağlığımızı olumlu şekilde etkiledi. Sabahları ve öğleden önce olan zamanlar daha mutlu olduk.
  3. Öğleden önce ve işten ayrılmadan önce ara öğün yemek. Benim öğleden önce metabolizmam deli gibi çalışır. Her acıktığımı hissettiğimde ağzıma bulduğumu atıştırırsam ya da şekerim düştüğü için şeker yersem herhalde yuvarlanacak hale gelirim. Kendimce çözümümü buldum. Meyve yiyorum ara öğün olarak. Bu benim tembelliğimle yapabildiğim bir çözüm. Çok farklı çözümler de var ve bunları aşağıya sıralayacağım. Ben 6,30 gibi kahvaltı yapıyorum, iki dilim esmer ekmek ile. Saat 9-10 olduğunda benim karnımdan guruldamalar, sesler geliyor ve ben ciddi anlamda acıkıyorum. Ben de yanımda getirdiğim bir meyveyi yiyorum. Dilimlere keserek yavaş yavaş öğlene kadar yiyorum. Şu sıralar kış olduğu için ve C vitamininin öneminden dolayı 9-10 gibi bir adet mandalina ve öğleden önce bir adet portakal yiyorum. Böylelikle öğlen de çok yememiş oluyorum. Normalde bir adet yeşil elma yerim ve beni öğlene kadar tok tutar. Yapabileceğiniz diğer atıştırmalar ise şöyle;
    • Yanınıza kibrit kutusu kadar peynir alıp galeta ile yiyebilirsiniz.
    • Meyveli çay içebilirsiniz. Yeşil çay çebilirsiniz. 
    • Ayva gibi tok tutan meyveler yenilebilinir
    • Yanınıza az miktarda yoğurt ve müsli alarak onları yiyebilirsiniz.
    • Şeker canım çekiyor diyenler ise muz deneyebilir
    • 1 avuç kuru yemiş. Fındık, badem, fıstık. Önemli olan tuzsuz olması. (çaktırmayın fıstığın tuzlusuna bayılırım!)
    • Meyvesi ile arası olmayanlar salatalık ve havuç yiyebilir.
    • Su içebilirsiniz.

Aslında her şeyin başı irade ve istek. Ne kadar istekli iseniz o kadar iradeli olursunuz. Eğer atıştırmalarınızı sağlıklı hale getirmek isterseniz size en uygun olanını seçin ve uygulayın. 

Yazdıklarımı aynen yapamayabilirsiniz, zaten benim de böyle bir amacım yok. Benim yaptıklarımı belki kendi hayatınıza uyacak şekilde uyarlarsanız daha rahat yaşar, daha rahat kilo verirsiniz. En azından porsiyon kontrolünü ele almış olursunuz.
  1. Diyet ve Yememek Üzerine Yanlış Düşünce Yapısı
  2. Porsiyon Kontrolü
  3. Günlük Hayatta Porsiyon Kontrolü - 1
  4. Yalancı Açlık Sizi Kandırmasın
Önemli olan birbirimize destek çıkabilmek. Fikirleri olan aşağıda paylaşsın lütfen.

No comments:

Post a Comment