29 April 2013

Bahara Uygun Kitaplar

Merhaba Beyler Bayanlar :)

Bugün size yakın zamanda okuduğum iki kitabı paylaşmak istiyorum. Genellikle yemek üzerine romanlar okumam ama bu ikisi demek ki arka yazısı ile beni etkilemişler ki almışım :) Benim bir kitabı almam için ilk olarak kapağı etkilemelidir, kitabın üzerindeki resim kitabı anlatmalıdır. Daha sonra kitap kapağı beni etkileyip dikkatimi çektikten sonra kitabın arkasını çevirir okurum. Açıkcası kitabın ne tarz bir kitap olduğunu (roman, aksiyon, tarih) düşünmemeye çalışarak, nötr bir tutumla okumaya çalışırım. Ama benim de zevk aldığım tarzlar var tarihi romanlar gibi :)


Gel gelelim okuduğum bu kitaplara. 

Açıkcası bu denli benim beğenimi kazanacaklarını sanmıyordum. Ama iki kitap da kendince beğenimi kazandı ve sizinle bunları paylaşmak istedim. Kitaplarda klasik hayat hikayelerinin paylaşımı var ama ikisinin de konu olarak geçtiği ana mekanlar yemek okulları :) Bu sebeple roman okurken yemek tarifi de öğreniyorsunuz :) Bir taşla iki kuş derim ben buna :) 

Aşk Tanrıçası'nın Okulu kitabı hakkında aşağıdaki yazıyı okursanız konuyu kavrarsınız, ben size benim fikirlerimi paylaşmak istiyorum. Açıkcası hayatta yaşanabilecek olayları farklı boyutlarda nasıl yaşandığını gösteriyor. İnsanların bir şekilde aldığı yemek kursları sayesinde de paylaşarak ve birşeyler yaparak iyileşme safhalarını görüyorsunuz. Yemek yaparken güzel dilekler dilenebilinceğini, hüzünlü hatıraları anımsayabileceğini, ama bunları kabul ederek güzel yemekler yapabilecek ve bu hatıralar ve dilekler sayesinde yemeğinin tadına tad katabileceğini yazıyor. Çok ilginç olmasına rağmen güzel bir terapi olabilir açıkcası. Ben ki yemek yapmayı seven birisi olarak bunu uygulamayı düşünüyorum :) Dileğimizin ne zaman duyulacağını kim bilir? :)



Holly aşk ve iş hayatında yaşadığı sorunlardan kaçmak için bir sığınak gibi gördüğü Mavi Yengeç Adasındaki Aşk Tanrıçasının Yemek Okulunu işleten büyükannesinin yanına döner. Kısa süre sonra çok sevdiği büyükannesinin ölümüyle ona sunulan yeni hayata sımsıkı sarılır. Fal bakma yeteneği ve muhteşem yemekleriyle adada oldukça ün yapmış büyükannesinin bu mirası Hollynin tutunacağı güçlü bir dal gibidir. Bu görev aynı zamanda büyük bir sorumluluğu da beraberinde getirir ada halkına umut dağıtıp yaşam gücü veren Aşk Tanrıçasının Yemek Okulunu ayakta tutmak zorundadır. Bu konuda yeteri kadar tecrübesi olmayan Hollynin elinde ona yol gösterecek iki şey vardır büyükannesinin dilek ve hatıralarla yarattığı muhteşem yemeklerle dolu tarif defteri ile masalsı bir geçmişe ışık tutan günlüğü...





Baharat Kokulu Hayatlar kitabı ise doğuştan baharat ve tatlara yatkınlığı olan bir kızın annesini yemek sayesinde geri kazanmaya çalışması ile başlıyor. Hayatlarının farklı yaş ve yaşanmışlıkları ile birlikte bir grup yemek kursu almaya bu kadına giderler. Orada da herkes bir şekilde düşüncelerini inceler, geriyi düşünür, hayatına şekil vermeye çalışır. Farklı hikayelerden güzel şeyler görebiliyorsunuz ve yine bedavadan yemek tarifleri öğreniyorsunuz :) Kesinlikle okunması gereken bir kitap.


Bazı insanlar, hayatın güzel olduğunu hatırlatmak için vardır...

Gözlerini kaldırdığında bakışları Lillianınkilerle karşılaştı.

Sesi şaşkınlıktan titriyordu; "Ne kadar da büyümüşsün..."

Henüz sekiz yaşındayken, içine düştüğü bunalımdan kurtardığı annesinin ona söylediği sözlerdi bunlar. O günden sonra Lillianın tek amacı; Mükemmel Fikiri gerçekleştirip açtığı yemek okuluyla kimi yalnız, kimi hayata küsmüş, kimi kendinden vazgeçmiş insanlara hayata umudun penceresinden bakmalarını sağlamak olur.

Lillian, herkeste olan ama henüz kimsenin fark etmediği bir gizemi paylaşmak için hazırdır artık...

Bazen eksik, bazen fazla, bazen tam kararında...
Tıpkı hayat gibi aslında...


Bu kitapların bana öğrettiği, eğer yemek yapıyorsanız yerken gösterdiğiniz özeni yaparken de göstermeniz. Yaparken kısa yollara kaçmadan, gerçek malzemeler kullanmak gerektiğidir. Yemek yerken konuşmanın ve iletişim kurmanın en az yaparken ki kadar önemli olduğunu güzel bir şekilde gösterdi. Bazı insanlar gibi sadece yerken kendini iyi hissetmemek, yaparken de kendini iyi hissedebileceğini gösterdi :)

Bakalım sizler beğenecek misiniz :) Yorumları bekliyorum :)

No comments:

Post a Comment